1400-12-13 14:42
705
1
78943

‍ احداث ۲پست برق واجب تر از نان شب برای گرگان/ بیمارستان جلین آماده دستور انقلابی

در حضور وزیر نیرو، احداث دو پست برق یکی از نیازهای ضرروری برای گرگان، عنوان شد.

به گزارش گلستان ما، علی اکبر محرابیان ظهر امروز در شورای اداری شهرستان گرگان گفت: متاسفانه با حجم وسیعی از پروژه های نیمه تمام رو به رو هستیم که شرایط مناسبی را در طول سال های گذشته طی نکرده و مهم ترین برنامه ما اولویت بندی پروژه های نیمه تمام برای اتمام کار و شروع پروژه های اضطراری است. 

وزیر نیرو اظهار کرد: یکی از فایده های سفرهای استانی این است پروژه ها به صورت میدانی بررسی می شود و در خود استان تصمیمات لازم گرفته می شود و همه در دولت مکلف به اجرای این تصمیمات هستند.

وی متذکرشد: برای جلسه گلستان بیش از ۳جلسه با حضور نمایندگان برگزار شده که نتیجه آن ۱۸مصوبه شده که اگر به موقع اجرا شود بخش قابل توجهی از مشکلات استان برطرف می شود.

محرابیان یادآورشد: مصوبات گلستان خوب است و می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات را مرتفع کند و همکاران نیز پیگیری می کنند تا مشکلات هر چه سریع تر برطرف شود.

احصا پروژه های نیمه تمام و نیازمند تخصیص بودجه

سرپرست فرمانداری گرگان تصریح کرد: قبل از سفر تعدادی از پروژه ها که با کمبود اعتبار رو به رو بودند مشخص شدند و نیاز ها احصا شد.

حجت یزدویی ادامه داد: ۲ شهر جلین و قرق فاقد کتاب خانه هستند ضمن اینکه در مرکز استان فاقد کتابخانه مرکزی هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه شهری تاریخی هستیم نیازمند موزه تاریخی هستیم موزه فعلی عملا توانایی توسعه ندارد و درخواست این را داریم ساختمان اداره کل میراث به موزه تبدیل شود.

پست برق واجب تر از نان شب

زمین بلامعارض آماده کلنگ زنی برای بیمارستان

در ادامه یکی از اعضای هیئت امنا زمین بیمارستان جلین تصریح کرد: سال ۹۰معاونین دانشگاه علوم پزشکی به ما مراجعه کردند که در شرق گرگان تخت بیمارستانی نداریم و با توجه به شرایط نیازمند تامین ۱۲هکتار زمین برای احداث بیمارستان هستیم.

وی ادامه داد: سال ۹۳ اعلام کردیم زمین ها طبق استعلام نهادهای مربوط آماده تحویل است، در سال ۹۶طی صلحنامه زمین را تحویل دانشگاه دادیم و سال ۹۸ بنا بود وزیر برای کلنگ زنی بیایند.

مسائل آبی جدی گرفته شود

نماینده گرگان و آق قلا نیز ابراز کرد: باید بحث آب را جدی بگیریم که اگر به این تنش توجه نکنیم می تواند تنش های اجتماعی را به همراه داشته باشد.

غلامرضا منتظری عنوان کرد: با اعتبارات استانی نمی توان بحث جاده های بین مزارع را سامان داد ضمن اینکه سد میرداماد اعتباراتش قطره چکانی است.

وی افزود: دیوار دفاعی گرگان را داریم که به دلیل غفلت در حال فراموش شدن است و نیازمند به مرمت و احیای آن داریم.

پتروشیمی و تله کابین پروژه های نیازمند توجه ویژه

رمضانعلی سنگدوینی نیز در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار کرد: در بازدید از تصفیه خانه گرگان دستورات خوبی داده شد که اگر فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب راه بیفتد ۷۵۰لیتر خروجی دارد که می تواند نیاز صنعتی ما را تامین کند.

دبیر مجمع نمایندگان گلستان با اشاره به اینکه نه ارز ۷ تومنی و هزار تومنی گرفتیم تصریح کرد: استان صنعت آنچنانی ندارد مردم ما فقیر هستند، صنعت این استان کشاورزی است اما صنایع تبدیلی نداریم.

وی افزود: در طول دهه ۹۰ تسهیلات ارزی ۵میلیون دلار بوده و رتبه ۴ فقر در کشور هستیم ضمن اینکه ۷۳.۳ درصد مردم در سه دهک پایین جامعه هستند.

سنگدوینی با تاکید بر احداث بیمارستان در شرق گرگان ابراز کرد: جهاد کشاورزی پول خوراک دام را نقد می گیرد اما پول شیر دام را پنج ماه بعد می دهند.

نماینده گرگان و آق قلا عنوان کرد: نیازمند این هستیم تعرفه برق گلستان به ۳تبدیل شود تا در حوزه هزینه ها مردم با مشکلات کمتری روبه رو شوند.

وی پتروشیمی و تله کابین را از جمله پروژه های نیازمند توجه ویژه عنوان و گفت: موسسه کاسپین ۱۲۰شعبه دارد و درخواست این را دارد تا تبدیل به بانک قرض الحسنه شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ج ا د

از این دو پست برق، یکی در بلوار صیاد کارش تمام شده است. اینرا مصوبه سفر نکنید، سرتان کلاه نرود

0
0
پاسخ
1400-12-13 17:05

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.