1400-12-02 14:15
518
0
78766
رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی گلستان:

طرح مبارزه با احتکار پلیس تا پایان سال ادامه دارد

پهلوان نسب از کشف 220 میلیارد ریال کالای مشکوفه در اجرای ششمین طرح مقابله با احتکار در بهمن ماه خبر داد و گفت: طرح مبارزه با احتکار پلیس تا پایان سال ادامه دارد.

به گزارش گلستان ما؛سرهنگ عباسعلی پهلوان نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در بهمن ماه ششمنی مرحله طرح مبارزه با احتکار را در استان گلستان برگزار کردیم و اقلام اساسی از جمله برنج، قند و شکر و مواد شوینده ، لوازم خانگی و روغن خوراکی، گندم، نهاده های دامی و تخم مرغ در این طرح در استان گلستان کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی گلستان ادامه داد: در بهمن ماه یک طرح مبارزه با احتکار را اجرایی کردیم و با توجه به اینکه یکی  از اولیت پلیس امنیت اقتصادی مبارزه با جرایم و مفاسد اقتصادی و احتکار کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم است ششمین مرحله  طرج مقابله با احتکار ضمن رصد فضای اقتصادی استان برابر هماهنگی اطلاعاتی پلیس امنیت اقتصادی با سازمان بازرسی استان و هماهنگی با دستگاه اجرایی و سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اداره کل تعزیرات حکومتی و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان اقدام شد.
پهلوان نسبت بیان کرد: با این هماهنگی ها براساس اخبار واصله در خصوص احتکار گندم در یکی از شهرستان های شرق استان در دستور کار قرار گرفت  و مورد بررسی قرار دادیم و در بازرسی صورت گرفته از چندین انبار در شهرستان مراوه تپه با حضور کارشناسان دستگاه های اجرایی تا کنون بیش از سه هزار تن گندم کشف و ضبط و در این رابطه چهار متهم دستگیر و همچنین به همراه پرونده های متشکله برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی و تعزیرات ارسال شد.
وی افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در اجرایی ششمین طرح مقابله با احتکار در بهمن ماه بالغ بر ۲۲۰ میلیارد رالک برآورد شده است و در این رابطه ۲۵ نفر نیز دستگیر و به همراه پرونده های متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مراجعه قضایی معرفی شدند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: براساس عملیات تدوین شده سال جاری از ابتدای سال تاکنون ۶ مرحله طرح اساسی برای احتکار کالای اساسی و محصولات استراتژیک مثل گندم و خوراک های دامی با حضور دستگاه های ذی ربط به مرحله اجرا در آمده است.
پهلوان نسب متذکر شد: ارزش کالاهای مشکوفه در مدت ۱۱ ماه گذشته بیش از ۷۴۵ میلیارد رالم در استان گلستان برآورد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش را داشتیم.
وی گفت: 88 نفر متهم در اجرای این طرح ها نیز از ابتدای سال تاکنون دستگیر و پس از تشکیل پرونده پس از سفر مراحل قانونی در اختیار دستگاه ذی ربط قرار گرفت.
این مقام مسئول ابراز داشت: طرح های مبارزه با احتکار تا پایان اسفند ماه در استان گلستان ادامه خواهند داشت، هر گونه اخبار و اطلاعاتی هم استانی های عزیز ما در سطح استان دارند می توانند با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به همکاران بنده اطلاع دهند که پس از اخبار بررسی و پیگیری لازم صورت می گیرد.
کشف یک فقره نهاده دامی از نوع کنجاله سویا به میزان ۲۵ هزار کیلوگرم به ارزش دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون رالع در شهرستان گرگان،  کشف احتکار ۱۴ تن روغن خوراکی، ۷۲ تن برنج خارجی و ۱۷ تن قند و شکر در یک انبار غیرمجاز به ارزش هفت میلیارد رالا در گرگان،  کشف یک فقره زمین خواری به متراژ ۳۶۰ هزار متر مربع به ارزش ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون رالم در شهرستان آق قلا ، کشف یک فقره احتکار گندم به میزان دو هزار تن گندم به ارزش ریالی ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون راله در شهرستان مراوه تپه با تلاش همکاران ما در بهمن ماه محقق شده است.
انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.