1400-11-09 21:10
417
0
78373
شناسایی ۱۸مورد مثبت قطعی در گلستان

اُمیکرون با سرعت بسیار زیاد رو به گسترش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت : اُمیکرون با قدرت انتقال بسیار بالا و سرعت بسیار زیاد رو به گسترش است.

به گزارش گلستان ما؛ عبدالرضا فاضل امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اعلام این خبر افزود : تا کنون در آزمایشات رندمی ، ۱۸ مورد مثبت قطعی در استان شناسایی شده اند که قطعاً بیشتر از این هستند.

دکتر فاضل افزود : بر اساس آخرین رنگ بندی رسمی شهرستان‌های کشور، در استان گلستان شهرستان‌های کلاله، گالیکش، مینودشت، آزادشهر ، علی آبادکتول ، آق قلا، گمیشان ، ترکمن و بندرگز پس از نزدیک به ۶ هفته آبی بودن دوباره به وضعیت زرد کرونایی در آمدند و بقیه شهرستان‌ها فعلاً آبی هستند. تا اواسط همین هفته قطعاً شهرستان های نارنجی و قرمز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز یکصد و ۸۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، ادامه داد: در طول هفته گذشته متاسفانه یک نفر در استان بر اثر کرونا جان خود را از دست داد.

دکتر فاضل با تاکید دوباره بر تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به عنوان موثرترین راه‌ها برای پیشگیری ، اضافه کرد : تا کنون ۹۲درصد از جمعیت بالای ۱۲سال در استان نوبت اول و ۸۱درصد نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند، اما متاسفانه استقبال از نوبت سوم به رغم اهمیت آن، بسیار ضعیف است و جزء ۵استان آخر هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون مجوز تزریق واکسن به افراد بالای ۹سال صادر شده است ، از همه واجدان شرایط خواست که برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.