1400-10-19 13:47
1086
0
78025
گل بخودی جریان های سیاسی گلستان به انتصابات؛

کندی انتصابات و افزایش گلایه مندی مردم گلستان از مدیران خسته دولت دوازدهم

استاندار گلستان در حالی به گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه خود نزدیک می شود که مردم گلستان از کندی انتصابات گلایه دارند و به نظر می رسد که کندی چرخ انتصابات به دلیل فشارهای سیاسی و دلسوزی های بیش از حد برخی از جریان های سیاسی است.

به گزارش گلستان ما- داود خاندوزی؛ اصول دوازده گانه حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی در دولت سیزدهم توسط رئیس جمهور در ۲۴ شهریور ابلاغ شد، در بند پنج این ابلاغ رئیس جمهور به موضوع شایسته گزینی تاکید شده است و این موضوع اهمیت انتصابات را نشان می دهد.

آیت الله رئیسی در این اصول دوازده گانه تاکید کردند که  استقرار نظام شایسته گزینی و انتصاب مدیران کار آمد، فسادستیز و انقلابی در لایه‌ها و سطوح مختلف نظام اداری و توانمند سازی نیروی انسانی و رفع کمبود نیروی انسانی صاحب صلاحیت در تصدی مناصب دولتی همراه با تقویت فرهنگ فسادستیزی در آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

مردم استان گلستان انتظار داشتند که پس از حدود ۷۰ روز از انتصاب استاندار گلستان روند انتصابات با تاکید رئیس جمهور سرعت بیشتری به خود می گرفت.

در حال حاضر استاندار گلستان سه معاون و مدیرکل سیاسی و انتخابات، مدیرکل حراست ، مدیرکل حوزه استاندار،مدیرکل بانوان، مدیرکل اجتماعی، مدیرکل اتباع و امور خارجه، مدیر روابط عمومی  معاون اقتصادی را  منصوب کرد.

در حوزه سیاسی پس از انتصاب سیدعلی مهاجر زیرمجموعه های مسئولیتی آن ایجاد شد ولی در حوزه اقتصادی پس از انتصاب دهنوی این گلایه وجود دارد که چرا هنوز نسبت به انتصاب مدیریت های حوزه اقتصادی اقدام نشده است.

همچنین استاندار گلستان در احکامی برخی از افراد را به عنوان مشاوره و دستیار منصوب کرده که می توانیم به انتصاب سید محمد حسینی مشاور و دستیار ویژه، علی دنکوب،  دستیار مشارکت های مردمی و امور خیرین، علی شاهینی دستیار تحول و پیشرفت، سید رضا حسینی دستیار رسانه و فضای مجازی اشاره کرد.

در حوزه فرمانداران نیز استاندار گلستان فرمانداران مراوه تپه، کلاله، مینودشت، گالیکش و علی آباد کتول را منصوب کرده و در حال حاضر فرمانداری گرگان و بندرگز نیز با سرپرستی مدیریت می شود و مردم انتظار داشتند که پس از گذشته ۷۰ روز با توجه به اینکه آقای زنگانه استاندار گلستان از نیروهای بومی این استان محسوب می شود نسبت به دیگر انتصابات فرمانداران استان اقدام می کرد.

بنا به گفته بسیاری از کارشناسان سیاسی استان گلستان روند انتصابات به کندی پیش می رود و این مسئله ممکن است بنا به دلیل مختلفی از جمله استعلام منفی دستگاه های امنیتی، هجمه های سیاسیون بر روی برخی از گزینه های احتمالی و غیره باشد که این مسئله باعث تاخیر بر روند انتصابات شده است.

گرچه برخی از فعالان سیاسی استان با دلسوزی و حساسیت نسبت به انتصابات نظر می دهند ولی به نظر می رسد که این فشار و هجمه ها چوب لای چرخ انتصابات شده و باعث شده که مردم نیز از مدیران خسته دولت قبل که بلاتکلیف در برخی از پست ها رها شدند گلایه مند باشند و انتظار داشته باشند که روند تحولات سرعت بیشتری به خود بگیرد.

استاندار گلستان نیز باید وضعیت این مدیران را تعیین و تکلیف کند اگر بنا دارد که از این افراد استفاده کند با تثبیت موقعیت آنها انگیزه فعالیت آنها را افزایشش دهد و در غیر این صورت با انتصاب حتی سرپرست می تواند شریان های توسعه استان گلستان خون تازه ای را وارد کند.

بسیاری از فعالان اجتماعی این مسیر را شایسته دولت انقلابی رئیسی در استان گلستان نمی دانند و در حالی که استاندار گلستان در حال نزدیک شدن به ۱۰۰ روزگی انتصاب خود است ولی در مسیر انتصابات به موانع ای رو به رو شده که شاید برخی از آن را هم کیشان سیاسی دولت رقم زده باشد.

از سویی دیگر به نظر می رسد که استاندار گلستان در جلسات مختلف دغدغه پیشرفت و توسعه را دارد و به موضوعات اساسی استان مثل چالش آب و مسائلی مثل پتروشیمی، منطقه آزاد و صنایع تبدیلی پرداخت است و حتی گفته می شود که برنامه راهبردی و استراتژیکی تجت عنوان «تجمر» که شامل مزیت های ثابت و نسبی استان است را تدوین کرده که در آن به ظرفیت های موجود و پتانسیل هایی که باعث توسعه استان می شود توجه شده است ولی هنوز این برنامه عملیاتی نشده است و شاید یکی از دلایل آن عدم آمادگی تیم اقتصادی دولت در استان گلستان باشد.

از سویی دیگر سفر رئیس جمهور به استان گلستان بنا به دلایل مختلفی تاکنون محقق نشده و قطعا برنامه های سفر رئیس جمهور به استان می تواند نقشه راهی برای مسئولان استان گلستان در بخش های مختلف باشد و شاید این مسئله همان شک اساسی مسئولان استان باشد.

ولی مردم استان انتظار دارند که مسئولان انقلابی برای حل مشکلات مردم آتش به اختیار عمل کنند و بودجه محور و برنامه محور نباشند و اعتقاد دارند که با فعالیت های شبانه روزی مسئولان آورهای اقتصادی دولت قبل برداشته نمی شود و این انتظار در حالی است که حتی برخی از مسئولان که از سوی استاندار منصوب شدند روند اجرایی دولت قبل را در پیش گرفتند و اعتقاد بسیاری از فعالان اقتصادی و سیاسی این است که با این روند آن توسعه که مد نظر است محقق نمی شود.

هنوز پس از گذشته ۷۰ روز از انتصاب استاندار گلستان آقای زنگانه در نشست خبری که بتواند برنامه های خود را ارائه کند حضور پیدا نکرده است و شاید ارائه برنامه ۱۰۰ روز استاندار گلستان از صدا و سیما و دیگر رسانه ها باعث اقناع فکری مردم از روند تغییر فعالیت ها و توسعه استان نشود.

انتظار این بود که استاندار گلستان براساس الگویی ۱۲ گانه رئیس جمهور که در ۲۴ شهریور ارائه شد  که در آن به موضوع متناسب سازی ساختار و تشکیلات دولت و همچنین کارآمدی و اثربخشی نظام اداری توجه کند و استان گلستان را در مسیر درست توسعه قرار دهد.

البته بخشی از این هزینه ها را به استاندار گلستان فعالان سیاسی تحمیل کردند که به عنوان دلسوزی مانع از تحرکت و پویایی مجموعه استانداری گلستان شدند و این افراد باید بدانند  این اقدامات قطعا به بدنه سیاسی جریان انقلابی آسیب وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.