1400-10-12 09:56
838
0
77882
رئیس انجمن ویروس شناسی ایران مطرح کرد

ریشه افزایش بستری کودکان گلستانی در مراکز درمانی / توجه به نظام مراقبتی و واکسیناسیون فرزندان

تبرائی گفت: اطلاعات جامعی در خصوص اینکه افزایش بار بستری کودکان در مراکز درمانی به ویژه گنبدکاووس که مرتبط با بیماری کووید باشد وجود ندارد و در حال مطالعه بر این مسئله هستیم و نتایج به صورت قطعی به مردم اطلاع رسانی می شود.

علیجان تبرائی در گفتگو با گلستان ما گفت: در فصل پاییز و زمستان عمدتا درگیری های مختلف تنفسی را شاهد هستیم اما بیماری کووید ۱۹ باعث شد  که بسیاری از بیماری های ویروسی و باکتریایی کمتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس  انجمن ویروس شناسی ایران  ادامه داد: در طی دو سال اخیر بیشتر افراد بزرگ سال دچار بیماری کووید بودند و کودکان زیاد مورد توجه قرار نگرفتند و بعد از گذشته دو سال از بیماری کووید ۱۹ به دلایلی مثال نظام مراقبت بیماری و واکسیناسیون به ویژه برای کودکان کمتر در معرض بیماری ها  قرار گرفتند و این مباحث باعث شده این جمعیت شرایط حساس تری نسبت به عفونت ها داشته باشند.

تبرائی بیان کرد: در پاییز و زمستان نیز انتظار عفونت های تنفسی و گوارشی وجود دارد در این راستا ویروس ها متنوعی داریم که می توانند این اتفاق را رقم بزنند و هنوز اطلاعات جامعی که نشان دهد این بیماری ها مرتبط با کووید است وجود ندارد ولی مشخصا بیماری ویروسی مثل آنفولانزا،  آر.سی.وی، آدنوویروس ها و غیره  به شکل های مختلف باعث عفونت تنفسی و گوارشی می شوند.

وی افزود: انواع ویروس ها در جامعه هستند که می توانند به شکل مختلفی مثل تنفسی و گوارشی را نشان دهند و در استان گلستان به ویژه  در بخش گنبدکاووس موارد اینگونه دیده شده که تحت بررسی است.

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر کووید در مراکز درمانی  آنفولانزا، آر.اس وی و دیگر ویروس های تنفسی را مورد بررسی قرار می دهیم و نتایج مشخص شود به مردم ارائه خواهیم کرد.

تبرائی یادآور شد: آن چیزی مردم باید توجه داشته باشند این است که مراقبت های بیماران تنفسی واکسیناسیون به موقع فرزندان مثل سرخک و سرخجه و توجه به نظام واکسیناسیون می تواند باعث کاهش بیماری در فرزندان شود و خانواده ها تلاش کنند فرزندان آنها در تجماعت کمتر باشد تا از خطر بیماری دور شوند.

وی افزود: سیستم بهداشتی نیز این مسئله را پیگیری می کند تا نتایح را به صورت قطعی به مردم اعلام کند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.