1400-10-09 09:52
879
0
77823
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

33 هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد به بالا در سطح کشور بیکار هستند

قاضی زاده هاشمی گفت:: ۳۳ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد به بالا در سطح کشور بیکار هستند و ۲۷۲ هزار نفر در سامانه اشتغال عنوان کردند که نیاز به شغل داریم.

به گزارش گلستان ما؛ سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی صبح امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان گلستان اظهار کرد: وقتی از تکریم خانواده ایثارگران صحبت می کنیم باید کار ترویجی انجام دهیم  بنیاد شهید و امور ایثارگران یک وظیفه بیشتر ندارد و آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است‌.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: جامعه باید به فرهنگ ایثار شهادت و عناصر عامل آن توجه داشته باشد و این مهم یک وظیفه اجتماعی است.

قاضی زاده هاشمی بابیان اینکه عنصر ایثارگران در جامعه باید مورد توجه باشد، گفت:  سادات امروز جامعه ما فرزندان شهدا و جانباز است و تکریم به خانواده شهدا وظیفه عمومی است.

وی افزود: از مدیران درخواست داریم به دنبال تبصر و مصوبه ای برای اجرا کردن قانون در حوزه ایثار و شهادت نباشند و راهی پیدا کنند تا مسائل و دغدغه خانواده شهدا را حل کنند.

این مقام مسئول ابراز داشت: مسئله اشتغال ایثارگران براساس مقررات اولیه اجرا می شد مجلس نیاز نبود حکم های دیگر و قانون گذاری جدید داشته باشد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: سالها بیان کردیم که ۲۵ درصد اشتغال دولت باید سهم ایثارگران باشد و در حوزه کارآفرینی به خانواده ایثارگران توجه شود ولی به دلیل عدم اهتمام به قوانین این مسئله باقی مانده است.

وی بیان کرد: ۳۳ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد به بالا در سطح کشور بیکار هستند و  ۲۷۲ هزار نفر در سامانه اشتغال عنوان کردند که نیاز به شغل داریم.


این مقام مسئول به ساماندهی گلزار شهدا تاکید کرد و گفت: گلزار های شهدا باید به پاتوق فرهنگی تبدیل شود و باید همه دستگاه های فرهنگی در این زمینه پای کار باشند.

قاضی زاده هاشمی به تخصیص اعتبار دو میلیارد تومانی برای ساماندهی گلزار شهدا استان گلستان اشاره کرد و گفت: باید از خانواده ایثار فرهنگ شهادت و دستگاه های اجرایی این مهم رقم بخورد.

وی از ساخت یک فیلم سینمایی در حوزه فرهنگ و شهادت در هر یک از استان های کشور اشاره کرد و افزود: دستگاه های اجرایی و فرهنگی و شهرداری ها در این زمینه کمک کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.