1400-10-08 14:17
766
0
77802
جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان در قرارگاه پیشرفت و آبادانی:

تجسم داشته‌های فرهنگی و انقلابی مردم در وجود شهید سلیمانی/ گام‌های بلند پیشرفت و آبادانی در 61 روستای گلستان

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان در قرارگاه پیشرفت و آبادانی با اشاره به بزرگداشت دومین سالگرد سردار دل‌ها سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی گفت: حاج‌قاسم نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام راحل هستند، شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران است به‌خاطر این‌که ملت ایران داشته‌های فرهنگی، معنوی، انقلابی و ارزش‌های خودش را در او مجسم دید.

به گزارش گلستان ما، نهادهای برخاسته از متن انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف برکات زیادی داشتند از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در دوران هشت سال دفاع مقدس خوش درخشید و در عرصه‌های مختلف کشور هرچه به جلو می‌آییم تا اکنون پس‌از چهل و دو سال که از انقلاب اسلامی می گذرد کارکردهای مختلفی در عرصه‌های گوناگون به چشم می خورد.

قرارگاه پیشرفت و آبادانی از جمله زیر مجموعه‌های سپاه است که اقدامات خوبی در راستای محرومیت زدایی به ویژه در مناطق محروم استان گلستان انجام داده است، به همین منظور گفت‌وگویی با  کاظم نوروزی جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان در قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام دادیم که ماحصل آن از نظرتان می‌گذرد.

جانشین فرمانده سپاه نینوا گلستان در قرارگاه پیشرفت و آبادانی با اشاره به بزرگداشت دومین سالگرد سردار دل‌ها سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی گفت: حاج‌قاسم نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام راحل هستند، شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران است به‌خاطر این‌که ملت ایران داشته‌های فرهنگی، معنوی، انقلابی و ارزش‌های خودش را در او مجسم دید.

نوروزی با تاکید بر اینکه حاج‌قاسم به‌عنوان نماد مقاومت در سطح ایران و بین الملل شناخته‌شده است، گفت: این شهید عزیز دارای شجاعت، روحیه مقاومت و فداکاری، نوع‌دوستی، اهل معنویت، اخلاص و آخرت جویی بودند اصلا اهل تظاهر نبود.

وی ادامه داد: حاج‌قاسم بزرگمردی بود که از یک روستای دورافتاده برخواست و به خودسازی پرداخت و به چهره‌ای درخشان و قهرمان امت اسلامی تبدیل شد، این شهید از خصلت‌های بی‌شماری برخوردار است و به عنوان نماد وحدت شناخته شده که باید مکتب سلیمانی را در جامعه به ویژه نسل جوان ترویج کنیم.

نوروزی در خصوص فعالیت و کارکردهای قرارگاه پیشرفت و آبادانی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حسب وظیفه و مأموریتی که در قانون در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی برایش ترسیم شده است، ماموریت‌های متنوعی در این چند سال انجام داده که به بخش‌هایی از آن اشاره خواهم کرد.

وی افزود: در بحث دفاع مقدس و درخششی که سپاه با محوریت بسیج و نقش‌آفرینی مردم کردند ماندگار شد، بعد از دفاع مقدس در عرصه های مختلف ورود پیدا کردند، یکی از عرصه‌هایی که بر اساس نیاز به آن توجه شد ورود پیدا کردن به مسئله محرومیت‌زدایی بود.

به گفته نوروزی؛ قرارگاه پیشرفت و آبادانی یکی از این مجموعه است که براساس دغدغه‌های جدی‌ حضرت آقا در زمینه کوچ و مهاجرت روستایان به شهرها شکل گرفت، طبیعتاً ادامه این اتفاق باعث آسیب‌های بسیار زیادی در شهرها ایجاد می‌شد بنابراین در سال 1395 قرارگاهی به نام پیشرفت و آبادانی در سپاه شکل گرفت.

وی شکل گیری این قرارگاه را یک اقدام محوری و تخصصی در زمینه توجه به روستاییان برشمرد و گفت: روستاهایی که ضریب محرومیت هشت و 9 به بالا داشتند این مأموریت اجرا شد و در حال پیگیری است.

نوروزی با اشاره به اینکه فعالیت قرارگاه در استان گلستان با محوریت سه دهستان و 61 روستا در حال انجام است، تصریح کرد: هدف و ذات قرارگاه این است که صرفا در روستاهای محروم فعالیت می‌کند این قرارگاه کارهای عام المنفعه را انجام می دهد از جمله پروژه جاده بین مزارع، اب شرب و ... که اتفاقات خوبی رقم زده است.

وی اعتمادسازی بین مردم را از اولویت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی برشمرد و ابراز کرد: اعتماد بخشی از مردم به دلیل ضعف عملکرد دولت کاسته شده بود و قرارگاه سعی کرد با هماهنگی و تعامل ادارات در اجرای برنامه ها تلاش کند.

نوروزی گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی برنامه هایی انجام داد که دولت در چند سال اخیر نتوانست آنها را به سرانجام برساند، اقداماتی که نیاز مردم است را انجام می دهیم، کارهای ابلاغی در دستورکار ما نیست، در هر روستا هسته جهادی داریم و نیازها بر اساس منطقه پیگیری میشود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.