1400-09-25 11:39
477
0
77578
اژه ای در جمع اقشار مردمی گلستان؛

یکی از نتایج حکم عدل و انصاف رضایتمندی مردم است

اژه ای گفت:یکی از نتایج حکم عدل و انصاف رضایتمندی مردم است.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام غلام حسین محسنی اژه ای در دیدار اقشار مردمی گلستان اظهار کرد: باید از ظرفیت مواهب طبیعی که خدای متعال به ما اعطا کرده در مسیر رفع مشکلات جامعه استفاده کنیم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در انقلاب اسلامی دیدیم که در سایه توکل برخدا و وحدت و برادری توانستیم مشکلات را از پیش رو برداریم.

اژه ای متذکر شد: گلستان مواهب زیادی دارد و این استان تنوع آب و خاک دارد و جنگل و کوه و دشت وسیع و حاصل خیز، ساحل، مرز آبی و خاکی، مردم پرتلاش از ظرفیت این استان به شمار می رود  و این استان همه جاش گلستان است.

وی افزود: باید نمادی از گلستان بودن در این استان مشهود باشد و استانی که دارای سابقه کهن است می تواند فرصتی برای همه جاذبه های گردشگری داشته باشد.

این مقام مسئول متذکر شد: یکی از مسائل مهم این است که بتوانیم به انصاف و عدل قضاوت کنیم و یکی از نتایج حکم عدل و انصاف رضایتمندی مردن است.

اژه ای تاکید کرد: وقتی مردم ببینند بدون تبعیض، با عدل، با هزینه کم و در زمان کوتاه قضاوت می شود به رضایتمندی ختم می شود.

وی گفت: اگر می خواهیم به عدل حکم کنیم لوازمی نیاز است و قاضی باید عادل باشد و نمی شود فردی عادل نباشد و به عدل قضاوت کند و اگر می خواهیم به عدل قضاوت کنیم باید نسبت به آن چیزی که به ما محول می شود علم داشته باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد:  ۱۵ میلیون پرونده در گردش در دستگاه قضایی داریم که ممکن است یک پرونده در بخش های مختلف مثل دادگاه بدوی، تجدید نظر و یا شورای حل اختلاف مطرح باشد.

اژه ای افزود: اگر اختلافی به هر دلیلی مثل ملکی، خانواده رخ داد و هنوز پرونده ای تشکیل نشده مصلحین و معتمدان بین این افراد صلح و سازش ایجاد کنند و این مسئله کار قوه قضایی را کم می دهد و اثر در صلح سازش بیش از کار قاضی است.


وی گفت: اطاله دادرسی یکی از مسائل مهم است که باید پیگیری شود و ما نیز به آن اهتمام داریم.

این مقام مسئول به مسئله آب اشاره کرد و گفت: امیدواریم خدای متعال باران رحمتش را به ما نازل کند ولی این به معنای این نیست که ما دست روی دست هم بگذاریم و کاری نکنیم.

اژه ای افزود: باید تلاش کنیم مصرف آب در بخش کشاورزی، مصرف شهر، شرب و مصارف خانگی با صرفه جویی کاهش دهیم و این مهم مسئله ای است که دولت به آن اهتمام دارد.

وی گفت: دستور دادم که در  هر استانی کارگروه مشترکی بین بنیاد شهید و خانواده ایثارگران داشته باشیم و در شهرهای بزرگ یک شعبه برای خانواده ایثارگران اختصاص دهیم و با اولویت مسائل خانوادگی را مورد اهتمام قرار دهیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خیلی وقت ها خارج از کار حکومتی هستند ولی تجربه ها و پیشنهاد خوبی دارند و باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.