1400-09-24 06:18
644
0
77548
یک فعال رسانه:

«علمای شیعه و اهل سنت پیروز جنگ روایت ها»

«شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر حادثه‌ی دفاع مقدّس را روایت نکنید، دشمن روایت میکند، هر جور دلش میخواهد؛ توجیه میکند، دروغ میگوید آن هم ۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.»

به گزارش گلستان ما، محمد دیلم کتولی فعال رسانه ای گلستان نوشت: در چندروز گذشته ماجرای « مولوی گرگیج ، امام جمعه اهل سنّت آزادشهر » و اظهارات نامبرده فضای استان گلستان و کشور را تحت الشعاع خودش قرار داد .

پخش کلیپ این سخنان نسنجیده وی در فضای مجازی، قلوب مردم ایران اسلامی را جریحه دار کرد و با واکنش‌های زیادی روبرو شد.

گذشته از اینکه این اظهارات جنجالی با واکنش‌های زیادی در بین جامعه اهل سنت روبرو شد، در این مجال به ذکر چند نکته می پردازم .

۱_  روایت نادرست مولوی گرگیج ابتدائآ نیاز به پاسخ علمی( از نظر اهل راویان حدیث سنّت و شیعه) دارد که در چند روزه گذشته به تعداد زیادی از سوی علمای شیعه و سنی ارائه شده و الحمدللّه بی پایه و اساس بودن این روایت ها به همه ثابت شده است .

۲_ اینکه مولوی گرگیج بلافاصله پس از آن اظهارات با پخش کلیپ از خودش ، عذرخواهی رسمی کرده جای بسی توجه دارد .

قطعاً آنچه بیش و پیش از همه قابل توجّه است « روایت و روایتگری ها » است.تحلیل نهایی این است که دست های پشت پرده و پنهان این پروژه بحمداللّه تیرشان به سنگ خورد و علمای شیعه و اهل سنت پیروز جنگ روایت ها با اقتدا به بیانات 21 آذر رهبر معظم انقلاب شدند .
 
نکته آخر :
دشمنان ملت ایران از تفرقه افکنی بین اقوام و قبایل ، مذاهب و فرق دینی در این کشور امام زمان (علیه السلام )بهره می برند و دنبال فرصت برای برهم زدن « امنیت و فضای انس و الفت موجود » هستند بنابراین احتیاط در بیان اظهارات و نظرات لازم و ضروری است .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.