1400-09-23 10:10
1011
0
77536
امتداد وحدت از گلستان تا مشهدالرضاء

کاروان منادی وحدت و بصیرت از گلستان به جنت‌الرضا رسید

کاروان منادی وحدت و بصیرت از استان گلستان راهی گلزار پاک سردار دلها شد و پس از زیارت مرقد مطهر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عازم بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) شدند تا شکوه همدلی را از پایتخت اقوام تا بهشت ایران به رخ بکشند.

به گزارش گلستان ما، اردوی امتداد وحدت اهل تشیع و تسنن استان گلستان با حضور در حرم باصفای امام مهربانی ها حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام بار دیگر سرود وحدت و همدلی را به نمایش گذاشت، این کاروان بعد از زیارت مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، به حرم امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس مشرف شدند.

طلاب و روحانیون اهل تشیع و تسنن استان گلستان با وحدت و همدلی و با ارادت و اعتقاد قلبی شان به اهل بیت عصمت و طهارت نشان داده اند که همیشه یک نمونه برجسته وحدت در پرتو انوار روشنگرانه مقام معظم رهبری خواهند بود. 

علمای اهل سنت و اهل تشیع حاضر در این کاروان بر این باورند هر صدایی که بوی نفاق و تفرقه بین اقوام و مذاهب بدهد از حنجره دشمن بیرون آمده و در دم باطل است.

مقام معظم رهبری نیز در اهمیت وحدت تاکید کرد؛ امروز هر حرکتی که به اتّحاد امّت اسلامی بینجامد مبارک است، یک حسنه است؛ نیّت دشمنان اسلام ایجاد تفرقه است؛ نیّت ما مؤمنینِ به اسلام بایستی ایجاد وحدت در دنیای اسلام و میان امّت اسلامی و تعارف گروه‌ها و فرقه‌های امّت اسلامی با یکدیگر باشد؛ و این حرکتی که شما شروع کردید و این گردهمایی، یکی از مصادیق کار در جهت اتّحاد امّت اسلامی است.

یکی از چیزهایی که ما همواره به‌عنوان یک مشکل به آن نگاه کردیم این است که فِرَق مختلف امّت اسلامی از یکدیگر شناسایی درستی ندارند، معرفت صحیح و مطابق واقعی از یکدیگر ندارند. دشمنان، خارجی‌ها، بیگانگان در موارد زیادی آمده‌اند این فرقه را در چشم آن فرقه‌ی دیگر معرّفی کردند، آن فرقه را در چشم این فرقه معرّفی کردند، با نگاه خصمانه و با اَغراض پلید و با نیّت ایجاد عِداوت. ما در طول این تاریخ ۱۰۰ سال و ١۵۰ سال اخیر نمونه‌های زیادی را به‌طور واضح مشاهده میکنیم و می‌بینیم؛ در همین قضایای چندین سال اخیر به‌طور آشکار مشاهده میکنیم.

قضاوتهایی را که در معرض دید فِرَق اسلامی از یک فرقه انجام میگیرد و بعکس. دشمنان می‌آیند ما را در چشم یکدیگر زشت جلوه میدهند، ما را در چشم یکدیگر نامطلوب جلوه میدهند؛ این کار دشمنان است. هر حرکتی که موجب بشود ما همدیگر را درست بشناسیم، بیشتر بشناسیم، بهتر بشناسیم، نقاط قوّتِ هم را بدانیم، این نقاط قوّت را هم‌افزایی کنیم، منتقل به یکدیگر بکنیم، این حرکت به وحدت و یکپارچگی و اعتلای امّت اسلامی خواهد انجامید و این [کنگره] یکی از آن کارها است.

ما باید در همه‌ی حرکتها و در همین حرکت علمی‌ای که شما مشغول هستید، بدقّت مراقبت کنیم که حاشیه‌ای، شائبه‌ای به وجود نیاید که موجب اختلاف، موجب انشقاق، موجب جدایی، موجب گلایه‌مندی فِرَق اسلامی از یکدیگر بشود؛ چون این چیزی است که دشمنان میخواهند. پس یک مسئله، مسئله‌ی اتحاد امّت اسلامی است که ان‌شاءالله به نظر ما در این حرکت، بخش قابل‌توجّهی [از آن] تأمین خواهد شد.

گفتنی است سازمان بسیج طلاب سپاه نینوا در چندین مرحله در اعزام علماء ، طلاب و روحانیون اهل تشیع و تسنن استان گلستان به اماکن مقدسه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و اردوهای سیاحتی و تفریحی پیش قدم بوده است.

#گلستان_نماد_وحدت

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.