1400-09-23 05:19
643
0
77533

«حضرت زهرا قدرت نرم جمهوری اسلامی/ راهبرد دفاعی امت اسلامی در برابر «فتنه های تفرقه افکنانه»

«حضرت زهرا قدرت نرم جمهوری اسلامی» است باید هرچه بیشتر به آن وجود نازنین تمسک و توسل نموده و به سیره پاک و نورانی اش عمل کنیم، در این زمینه لازم است که ضمن رعایت موازین اخلاقی و اسلامی و حفظ وحدت با هتّاکان و نابخردان برخورد معقول، سنجیده و در عین حال با صلابت و اقتدار داشته باشیم.

به گزارش گلستان ما، سال قبل در همین ایام پیش از فاطمیه، یک یادداشت را با عنوان «حضرت زهرا قدرت نرم جمهوری اسلامی» منتشر کردم که در آن با تمسّک به ذات و سیره طیّبه حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مدعی شدم، این وجود اقدس از جمله عوامل قدرت نرم پیروان پدر بزرگوارش و همسر والامقامش است و تا ابد هرکه به این سیره عمل کند از بی حرمتی ها، هتّاکی ها و تجاوزات مصون خواهد ماند.

در این روزها که کام مردم(شیعه و سنّی) استان گلستان و کشور عزیزمان به واسطه حرف های نابخردانه و مسموم شخصی(با هویت معلوم) تلخ شده ، بر خود لازم دانستم بار دیگر و از زاویه ای دیگر به اهمیّت وجودی آن ذات مبارک و فرزندان بزرگوارش بپردازم و نحوه دفاع از حریم را با راهبرد آن معصومه مطهره تمرین نمائیم.

در تعریف«قدرت نرم» گفته شده «هر آنچه به استحکام درونی نظام کمک کرده و دربرابر توان دشمن قدرت بازدارندگی ایجاد نماید»با این تعریف و وجود ساختاری موجود درذات حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(سلام الله علیها)این وجود اقدس ازجمله عوامل قدرت نرم پیروان پدربزرگوارش وهمسر والامقامش است.

برای درک کارکرد این عامل سراغ تاریخچه حمایت این وجود نازنین از آرمانهای پدر بزرگوارش و دفاع از حریم ولایت و مرزهای اعتقادی اش بود .

نخستین مرز وحریم قابل دفاع برای حضرت زهرا(سلام الله علیها) پدر بزرگوارش پیامبر اعظم (ص)بود که شدّت مراقبت و دفاع از این حریم به حدّی بود که لقب اُمّ اَبیها ( مادر پدرش)به ایشان اعطا شد. هرگاه سختی و مرارت و اذیت و آزاری به ساحت مقدس پیامبر اسلام( ص) وارد می شد،زهرای مرضیه(ص) آن حضرت را تیمار کرده و با دست های کودکانه اش نوازش می کرد.

دومین مرز و حریم قابل دفاع و فداکاری فاطمه زهرا (س)خانه و خانواده و طرف اول، آقای خانه که از طرف رسول خدا، ولی ، مولی و خلیفه و امیرالمومنین لقب گرفته اند .

حضرت زهرا نه به عنوان همسر که به عنوان مُرید و پیرو این مولی خودش را وقف خدمت به این شوهر مجاهد ، رزمنده ، خدمتکار مردم و یار فقیران و مستضعفین کرده و هرگز در مقابل این مولی موضع نگرفت،هرگز خطابی به جز آقای من و مولای من نگفت و چنان بود که خدایش به او فرمان داده وپیامبرش ازاو خواسته بود.

سومین مرز وحریم اعتقادی قابل دفاع حضرت زهرا (س) حاکمیت اسلامی بود حاکمیتی که در خانه محقّر او شکل گرفته و تا اقصی نقاط جهان کشیده شد. نظر به این معامله شیرینی که فاطمه زهرا (س) با خدای خودش کرده و وعده های خدا را باور داشت پاداش بزرگی نیز دریافت کرد.

با قدرت و قوت می توان گفت : « در شرایطی که دنیای کنونی با تکیه بر قدرت سخت خود ، تزویر و نیرنگ خود ، سیاست های استعماری خود در حال برتری طلبی است ، حضرت زهرا (سلام الله علیها) با تکیه بر تجارب دوران عمر شریف خود و تجربیات نزدیک رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و جهاد جبهه مقاومت « عامل قدرت نرم جمهوری اسلامی» است.

میراث گرانبهای حضرت زهرای مرضیّه (سلام الله علیها) برای فرزندان برومندش نیز همین « صلابت و اقتداری» بود که امام حسن مجتبی (علیه السلام) ، امام حسین(علیه السلام) و زینب کبری (سلام الله علیه)از آن در طول حیات پُر برکت خود بهره برده اند.

در این مجال فقط به واکنش حضرت زینب (سلام الله علیه ) به هتٌاکی یزید بن معاویه (لعنت الله علیهما ) از زبان مقام معظم رهبری اشاره می شود :« وقتی آن حرفهای مُهمل و چرند را یزید بر زبان آورد و آن کارها را کرد حضرت در مقابل یزید بیاناتی را بیان کردند و این جمله تاریخی را گفتند:« کِد کَیدَک واسعَ سَعیَک فَوالله لا تَمحو ذِکرنا» به زبان امروز ما این جوری میشه که هر غلطی میتوانی بکن هر کاری می تونی انجام بده ، والله نخواهی توانست یاد ما رو از آفاق ذهن مردم دور کنی این رو به کی می‌گه ، به یزید متکبّر مغرور مستبدّ خونخواردر مجلس،این قدرت روحی یک زن رو نشون میده »  

باشد که هرچه بیشتر به آن وجود نازنین تمسک و توسل نموده و به سیره پاک و نورانی اش عمل کنیم ، در این زمینه لازم است که ضمن رعایت موازین اخلاقی و اسلامی و حفظ وحدت با هتّاکان و نابخردان برخورد معقول ، سنجیده و در عین حال با صلابت و اقتدار داشته باشیم.

به قلم و نگارش:

محمد دیلم کتولی فعال رسانه‌ای گلستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.