1400-09-20 14:20
474
0
77483

نقره‌داغ مالک چاه غیرمجاز در گرگان/دستور دادستان برای انسداد چاه‌های آب بدون پروانه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان از انسداد یک حلقه چاه غیرمجاز که از آن برای کشت ۸ هکتار شالی استفاده می‌شد، خبر داد و بر انسداد کامل این چاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش گلستان ما، محمود اسپانلو در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مالک این چاه 5 سال پیش بدون مجوز، یک حلقه چاه  به عمق 60 متر حفر کرده بود و با آب آن،  شالی می‌کاشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: رای مسدود کردن این چاه، شهریور پارسال در دادگستری گرگان صادر شده بود اما علیرغم اعلام به مالک و دستگاه متولی برای اجرای حکم، همچنان  از طریق این چاه از سفره‌های آب زیرزمینی برداشت می‌شد.

وی با بیان اینکه برای پلمپ این چاه  امروز شخصا به محل مراجعه و بر روند مسدود شدن آن نظارت کردم، افزود: در شرایطی که  وضعیت آب در استان بحرانی است و کارشناسان بارها درباره تبعات جبران ناپذیر کشت شالی با استفاده از آب  سفره‌های زیرزمینی هشدار می‌دهند، با استفاده از آب این چاه، سالانه  8 هکتار زمین زیرکشت شالی می‌رفت.

دادستان اسپانلو با بیان این باید آرای دادگاه‌ها برای مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز زودتر اجرا شود، گفت: مسئولان آب منطقه‌ای نمی‌توانند به بهانه نداشتن بودجه و امکانات، اجازه بهره برداری از منابع آبی را به متجاوزان بدهند و با ترک فعل‌های صورت گرفته برابر قانون برخورد خواهد شد.

گفتنی است، دادستان مرکز استان دو روز پیش به همراه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب گرگان از چند حلقه چاه‌ آب غیرمجاز بازدید و دستور تعیین تکلیف زودتر این چاه‌ها را صادر کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.