1400-07-13 18:45
948
0
76392
یادداشت؛

لزوم حضور استاندار بومی در گلستان

بدون شک یکی از دلایل عقب افتادگی گلستان که گاها در آمارهای مختلف کشور در بخش های مهم و اقتصادی در رتبه های آخر جدول است، عدم حضور استاندار بومی و البته انقلابی و جهادی است.

به گزارش گلستان ما؛استان گلستان به جهت حضور قومیتهای مختلف ، برخورداری از چهار اقلیم زمینی و برخورداری از نیروهای توانمند ، متخصص و جوان متاسفانه پس از شکل گیری خود هنوز نتوانسته به آنچه لایقش هست برسد بلکه متاسفانه مسیر توسعه گاها یا به بن بست می رسد و یا رو به عقب حرکت می کند . بدون شک دلیل این عقب افتادگی که گاها در آمارهای مختلف کشور در بخش های مهم و اقتصادی در رتبه های آخر جدول است، عدم حضور استاندار بومی و البته انقلابی و جهادی بوده ، استانداری که هم اقلیم ها و ظرفیتهای جغرافیایی و استراتژیک استان را بشناسد و هم پتانسیل با ارزش انسانی و مدیریتی استان را .
لذا از وزیر محترم کشور خواستاریم ضمن اینکه انتخاب استاندار گلستان را در اولویت قرار دهد.

استاندار انقلابی ، جهادی و بومی را برگزیند ، استانداری که بجای پوشیدن کت و شلوار و نشستن پشت میز خود مرد میدان و عمل باشد .

البته لازم به ذکر است که اصطلاح بومی در این ایام خیلی دچار مناقشه شده و سوال مطرح است آیا فردی که اهل گلستان باشد ولی در استان دیگری است بومی خواهد بود ؟ 

باید اینگونه جواب داد که قطعا فردی که در استان حضور داشته ضمن شاخت دقیق تر عقب افتادگی ها چند سال اخیر شناخت کافی از نیروهای توانمند استان نیز دارد، هرچند انتخاب استاندار توانمند گلستانی که خارج از استان می باشد نیز می تواند با بهره گیری و استفاده از مشاوران امین ، درستکار و دلسوز ضمن برخورداری از قدرت چانه زنی در بدنه دولت از پتاسیل انسانی استان نیز بهره گیرد اما به شرط آنکه قدرت چانه زنی و توان اجرایی و عملیاتی ایشان از یک فرد توانمند ساکن در استان کمتر نباشد و حتی هم تراز نباشد .

در پایان امید ان داریم که در دولت مردمی و انقلابی شاهد شکوفایی هرچه بیشتر و بهتر استان مظلوم ، زجر کشیده و محروم گلستان باشیم .

به قلم: اسماعیل تیموری فعال اجتماعی وسیاسی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.