1400-07-04 14:47
780
0
76291
سرپرست مدیریت بحران استان گلستان عنوان کرد

خسارت آتش به حدود 200 هکتار از عرصه های جنگلی کردکوی

حسام گفت: حدود 200 هکتار از عرصه های جنگلی کردکوی از آتش سوزی خسارت دید.

به گزارش گلستان ما، رسول حسام عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس ارزیابی روز گذشته سازمان جنگل ها حدود 200 هکتار از عرصه های جنگلی ارتفاعات کردکوی طعمه حریق شده است.

سرپرست مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: تراکم درختان مناطقی که دچار حریق شد زیاد نیست و آتش سوزی در این منطقه هم صورت سطحی و هم به دلیل شدت وزش باد از طریق تاج و تنه درختان منتقل شده است و براساس نظر کارشناسان سازمان جنگل ها ارزیابی اولیه نشان می دهد که 20 درصد درختان و پوشش گیاهی این منطقه براثر آتش سوزی از بین رفته است.

حسام بیان کرد: خوشبختانه به واسطه شرایط جوی و کاهش شدت وزش باد هیچ کانون فعالی از آتش سوزی در منطقه  مشاهده نشده و منطقه تحت کنترل نیروهای علمیاتی قرار دارد.

وی افزود: برای ارزیابی از خسارت ها صبح امروز تیم ارزیابی نیز به منطقه اعزام شده است. 

این مقام مسئول بیان کرد: آتش سوزی ارتفاعات کردکوی دو نقطه کانونی داشت که در روز جمعه آتش در ارتفاعات یانه سر مهار شد ولی آتش سوزی در منطقه رادکان و درازنو تداوم داشت که در روز گذشته توسط نیروهای امدادی مهار شد.

حسام تاکید کرد: به دلیل شرایط جوی امکان استفاده از بالگرد اطفاء حریق آنگونه که باید وجود نداشت و بیشتر فعالیت های انجام شده در خصوص مهار آتش توسط نیروهای امدادی در منطقه صورت گرفت.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.