1400-07-03 18:34
816
0
76279
گزارش گلستان ما از صحن شورای شهر گرگان؛

راه حل جالب پیمانکاران شهرداری گرگان برای وصول مطالبات

لوایح امروز شورای اسلامی شهر گرگان نشان داد که پیمانکاران شهرداری گرگان برای وصول مطالبات تلاش می کنند که در مناقصه و مزایده‌های شهرداری پیروز شوند.

به گزارش گلستان ما، هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان به صورت عادی در محل سالن جلسات شورا با ریاست صفرعلی پایین محلی برگزار شد.

در این جلسه 10 لایحه در دستور کار قرار داشت که مهمترین آن واگذاری چند واحد تجاری و مسکونی بود که بخشی از آن که در قالب مزایده واگذار شده بود سهم پیمانکاران شهرداری شد که برای وصول مطالبات خود از این طریق اقدام کرده بودند.

مهمترین واگذاری پروژه های امروز شهرداری مربوط به مجتمع رسپینا بود که یک واحد285 متری با قیمت بیش از مزایده یعنی 35 میلیون تومان واگذار شد.

واگذاری این واحد در حالی بود که شورای اسلامی شهر گرگان در دو سال گذشته بخشی از واحدهای مجتمع رسپینا را با متری 15 میلیون تومان واگذار کرده بود و این مهم نشان می دهد که به مرور املاک شهرداری که منابع بزرگ درآمدی شهرداری به شمار می رود از دست خواهد رفت.

قطعا در کنار اجرای پروژه های شهری یکی از نکاتی که شورای اسلامی شهر گرگان باید برای آن فکری کند محل درامد شهرداری است.

درحال حاضر بیشتر درآمد شهرداری از محل واگذاری املاک تامین می شود و شورای اسلامی شهر گرگان می تواند شهرداری را به سمت واگذاری املاک به صورت 99 ساله و 33 ساله و مشارکت در سرمایه گذاری پروژه های درآمدزا به جای فروش املاک هدایت کند تا در آینده بتواند درامدهای پایداری داشته باشد.

در حاشیه این مراسم حجت مقسم در خصوص عدم توجه شهردار به لایحه هیئت های مذهبی که 40 روز گذشته مکاتبات آن به شهرداری ارسال شده بود گلایه کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت:  تاخیر در پاسخ به درخواست هیئت های مذهبی شهر گرگان پذیرفته نیست و انتظار داریم در چند روز باقی مانده ایام اربعین و شهادت امام رضا (ع) شهرداری مساعدت لازم را با این هیئت های مذهبی داشته باشند.

مقسم همچنین از حمایت شهرداری به منظور راه اندازی موکب های جاماندگان اربعین در خیابان راه آهن قدردانی کرد و گفت: انتظار این است که حمایت های شورای اسلامی شهر گرگان و شهرداری از هیئت های مذهبی بیشتر شود.

همچنین در این جلسه سید میثم حسینی، دیگر عضو شورای شهر گرگان به عملکرد روابط عمومی شهرداری گرگان انتقاد کرد و کیفیت اقدامات انجام شده را نسبت به سال گذشته پایین تر دانست.

مجید سعیدی، سرپرست شهرداری گرگان اما از عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی، روابط عمومی و فضاسازی شهری حمایت کرد و گفت: بنا به گفته بزرگان شهر مجموعه شهرداری در فضاسازی شهری  100 درصد موثر حضور دارد و عملکرد شهرداری در ماه محرم را تقدیم شورا خواهیم کرد.

همچنین در این جلسه به موضوع اعتبارات خانه فرهنگ گرگان و توجه به محلات نیز تاکید شد و مردم گرگان نیز انتظار دارند که به ازای واگذاری پروژه فرهنگسرا که امروز به  کارخانه نوآوری تبدیل شده مدیران شهری برای تقویت بنیه فرهنگی شهر برنامه جایگزینی را معرفی کنند.

همچنین این جلسه با حضور فرماندهان سپاه، ارتش و مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان گلستان ادامه یافت و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص تقویت و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.