1400-06-03 10:44
1105
0
75879

گله مندی روستاهای غرب گرگان از وضعیت واکسیناسیون/ تزریق روزانه 100 دز به مراجعه کنندگان

مردم منطقه معتقدند واکسیناسیون اگر بصورت تجمیعی انجام شود بار مراجعات به مرکز بهداشت کفشگیری خیلی کم خواهد شد اما این امر می طلبد مکان هایی مانند، مساجد و سالن های ورزشی روستاها را برای واکسیناسیون تجمیعی تجهیز کنند تا کار واکسیناسیون هر چه زودتر به اتمام برسد.

به گزارش گلستان ما، این روزها کرونا دلتا وحشی تر از قبل و با گونه های جدید وارد استان گلستان شده و روزانه جان ده ها نفر انسانهای بیگناه را می‌گیرد که متاسفانه برای برخی از آحاد مردم جامعه چیزی عادی به چشم می آید و به دور از پروتکل ها به زنگی خود می پردازند.

کرونا همچنان در روستاهای غرب گرگان جولان می‌دهد و روزانه قربانی می‌گیرد و از طرف دیگر کادر درمان خسته و مردم به فکر مسافرت و تفریح و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و از نگاه دیگر مسولین مربوطه هم منطقه غرب گرگان را کمی به فراموشی سپردند.

شاید نگاه مسولان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان بیشتر به سمت بیمارستان ها باشد درست، اما مردم منطقه غرب گرگان هم به سختی با این بیماری منحوس دست و پنجه نرم می‌کنند و نیاز مُبرم به واکسن و دارو دارند که این امر باعث کاهش بار مراجعات به بیمارستان ها و رفت و آمد به مراکز واکسیناسیون شهری را در پی دارد.

واکسیناسیون در مرکز بهداشت شهید هزارجریبی کفشگیری، نودیجه و لمسک در حال انجام است اما در نبود واکسن فراوان، افزایش نیرو، مکان مناسب، کار به کُندی پیش می رود.

دکتر ذوالفقاریان رئیس مرکز بهداشت شهید هزارجریبی کفشگیری در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت : در حال حاضر ٧ روستا تحت پوشش این مرکز هستند از جمله روستای"کلاسنگیان، اسپومحله، کفشگیری، نوچمن، سرکلاته، شموشک سفلی و علیا" و نیز روزانه بین ٨٠ الی ١٠٠ دُز واکسن به مراجعه کنندگان تزریق می شود.

وی افزود: میانگین سن افراد برای واکسیناسیون در این مرکز از متولدین ١٣۵۵ به قبل میباشد و همچنین واکسیناسیون طبق نوبت دهی و به تعداد دو نفر جهت تزریق واکسن داخل اتاق واکسیناسیون مراجعه و نیز واکسن خود را دریافت می کنند.

ذوالفقاریان با بیان اینکه ما همواره در تلاش هستیم طبق درخواست کمک از مرکز بهداشت استان امکانات این مرکز را افزایش دهیم، عنوان کرد: خوشبختانه در این مدت کوتاه کارهای خوبی صورت گرفته و ما هم به فکر مردم منطقه هستیم چون تعداد مبتلایان به کرونا در منطقه کمی روند افزایشی را نشان می‌دهد و به همین خاطر برنامه ما اول واکسیناسیون کامل مردم منطقه میباشد.

در ادامه میان مردم رفتیم تا با آنها به گفتگو بپردازیم که اکثر آنها علت این صفهای طولانی را عدم امکانات، افزایش نیرو و مکان نامناسب می‌دانستند.

مردم منطقه معتقدند واکسیناسیون اگر بصورت تجمیعی انجام شود بار مراجعات به مرکز بهداشت کفشگیری خیلی کم خواهد شد اما این امر مهم نیاز به پیگیری و تلاش‌های مسولین مرکز بهداشت گرگان و دانشگاه علوم پزشکی را می طلبد که مکان هایی مانند، مساجد، حسینیه ها و سالن های ورزشی روستاها را برای واکسیناسیون تجمیعی تجهیز کنند تا کار واکسیناسیون مردم منطقه هر چه زودتر به اتمام برسد.

عده ای هم خیلی گله مند بوند از مسولین دانشگاه علوم پزشکی که چرا کسی به فکر مردم منطقه غرب گرگان نیست و چرا امکانات ضعیف است که مردم باید هر روز از صبح زود تا ساعت ١ بعدظهر در این مرکز تو این گرما برای ۵دقیقه واکسن زدن کلی معطل شوند.

نگارنده: مهدی عموزاد

انتهای پیام /
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.