1400-04-10 12:49
1048
0
75225
گزارش؛

بیم و امید والدین در دومین کنکور کرونایی/ روز دوم آزمون سراسری در گلستان برگزارشد

دومین روز از ماراتن کنکورسراسری با رقابت دانش آموزان رشته علوم انسانی در حالی برگزار شد که مادران و پدران با اضطراب در محوطه آزمون منتظر فرزندانشان بودند.

به گزارش گلستان ما؛ همزمان باسراسر کشور دومین روز کنکورسراسری  صبح امروز با رقابت ۱۰هزار و ۵۹۶داوطلب گروه انسانی در گلستان برگزار شد.

آزمونی که نتیجه ۱۲ سال درس خواندن را در ۴ ساعت باید پیاده کنی تا به آینده ای که اغلب پدران و مادران می خواهند دست بیابی؛ زیرا هنوز در کشور فرهنگ  « رشته مورد علاقه» «کار مورد علاقه» و «درس مورد علاقه » وجود ندارد و این والدین و یا حتی رتبه کنکور است که آینده درسی و چه بسا شغلی افراد را مشخص می کند .

سری به مرکز برگزاری آزمون دردانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان زدیم، جایی که چند صد مادر و پدر در انتظار موفقیت فرزندشان بودند .

مادرانی که عشق به فرزندانشان را می توانستی در اضطراب چشمانشان ببینی و پدرانی که گوشه ای را برای استراحت انتخاب کرده بودند تاشاید اندکی از کوله بار خستگی خود را کاهش دهند.

با خانم شهربانو عباسی هم کلام می شویم، دخترش سال اولی هست که کنکور می دهد وپایه دوازدهم  رشته انسانی است.

او در کنار همه تلاش هایی که فرزندش برای کنکور کرده، می گوید: توقع چندانی از دخترش ندارد که حتما همان رشته و همان دانشگاهی او می خواهد قبول شود .

این مادر  گرگانی می گوید: دخترم کلاس کنکور نرفته و از وقتی کلاس ها آنلاین شده نحوه درس خواندن هم تغییر کرده و به شکلی شده که بچه ها کمتر درس می خوانند و افت تحصیلی دارند .

عباسی ادامه می دهد :تا پیش از این دخترم نمرات خیلی خوبی می گرفت اما شیوه تدریس مجازی سطح گیرایی را پایین آورده است و چون رفع اشکال هم به ندرت انجام می شود نمی توان انتظار چندانی از بچه داشت.

به گفته این مادر، سطح تدریس نیز پایین آمده و زمانی که با مدیران مدرسه در میان می گذاشتیم قبول نمی کردند و می گفتند همه راضی اند و به همان طریق ادامه می دادند.

این بانوی گرگانی با کنکور موافق نبود اما شیوه جدید که بتواند چند بار در سال برگزار شود را منطقی تر از یکبار در سال می دانست.

سارا گرجی بانوی دیگری است که با ما هم صحبت می شود، او خواهرش را برای کنکور همراهی می کرد و با تسبیح در حال ذکر گفتن بود .

این بانوی گرگانی هم  گفت که خواهرش سال آخر تحصیلی اش راغیر حضوری انتخاب کرد و چند کلاس خصوصی نیز برای درس هایی که مهم بود و ضعف داشت می رفت اما متاسفانه کلاس های حضوری نیز با قرمز  و نارنجی شدن آنلاین می شد.

او افزود: کلاس های آنلاین بی برنامه بود،  گاهی ده شب برگزار می شد و بعضی مواقع می گفتند که ۸ صبح برگزار نمی شود این لغو شدن کلاسها و جابجایی آنها برنامه ریزی درسی ب را به هم می ریخت و از این بابت اذیت می شد.

این بانو که خود مادر دختر هفت ساله بود امیدوار است همه با رعایت  شیوه نامه های بهداشتی به کاهش شیوع کرونا کمک کنند  زیرا معتقد است با گوشی و به صورت مجازی بچه ها زیاد متمرکز درس نمی شوند و میزان یادگیری پایین می آید.

خانم گرجی هم با کنکور موافق نبودو  گفت: به طور متوسط ۷ تا ۸ ساعت در روز حداقل در سال اخردرس میخوانی اما نتیجه اش را در ۴ ساعت بگیریف منصفانه نیست مثلا در این شرایط که برخی به کرونا مبتلا هستند  و در بیمارستان باید امتحان بدهند در حالی که با حال نزار چطور می شود امتحان داد؟ بنا براین یکسال از عمرشان تلف می شود.

 پدر دانش آموز دیگری هم با دخترش به جلسه امتحان آماده است زیرا دخترش تک فرزند و به او وابسته بود .

او به خبرنگار ما گفت که برای دخترش کلاس های مختلف کنکوری با بیش از ۲ و ۳میلیون تومان  ثبت نام کرده است و انتظار قبولی در دانشگاه فرهنگیان و معلم شدن را از او دارد.

این پدر ترکمن  گفت که کلاس های آنلاین ضرر زیادی به یادگیری دانش آموزان زده است  و کیفیت کلاس به شدت نزولی بوده است.

این پدر نیز معتقد است که کنکور باید برداشته شود تا همه حق داشته باشند به رشتو دانشگاهی که علاقه مند هستند وارد شوند .

فضای صمیمانه در عین حال با اضطراب در بیرون از حوزه های امتحانی کنکور پا برجا بود، مادرانی که ذکر می گفتند، قرآن تلاوت می کردند  ، کتاب می خواندند و حتی با یکدیگر درد و دل می کردند و اکثرا معتقد بودند که به ناچار باید فرزندانشان را به دانشگاه بفرستند چون جامعه به شکلی شده است که هرکس مدرک دانشگاهی دارد ارج وقربی پیدا می کند در حالی که باید انسانیت، فعالیت و نگرش  و زحمات افراد برای داشتن جامعه پاک ارزشمند باشد.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.