1400-03-17 13:28
463
0
74884
رئیس علوم پزشکی گلستان:

62600 نفر در گلستان در برابر کرونا واکسینه شدند/عدم رعایت پروتکل ها بیماران را 10 درصد افزایش داد

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با رشد حدود ۱۰ درصدی بیماران، اکنون ۲۴۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گلستان بستری هستند.

به گزارش گلستان ما، عبدالرضا فاضل درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در گلستان، اظهار کرد:  در  مجموع ۲۴۹ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی استان  بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۱۹ نفر بیشتر شده است.

وی افزود: از این تعداد ۵۳هستند که  نفر در بخش آی سی یو تحت درمان قرار دارند و ۲۷ نفر آنان به دلیل وخامت حال با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: متاسفانه با  کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی  از سوی مردم مواجه هستیم و برای توقف ابتلا به کرونا و مهار این ویروس نیازمند همراهی بیشتر، خودداری از ترددهای بی‌دلیل در شهر و حذف دورهمی خانوادگی هستیم.

فاضل بیان کرد: تنها راه مقابله با این ویروس جهش یافته، رعایت کامل تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و حضور نیافتن در مکان‌های شلوغ و سرپوشیده است.

وی با اشاره به ذخیره کافی ماسک، اکسیژن و دارو برای درمان مبتلایان به کرونا در گلستان، گفت: با اضافه شدن هشت دستگاه جدید سی تی اسکن و ۱۷ دستگاه تانکر اکسیژن ساز در مراکز بیمارستانی استان طی یک سال گذشته، اکنون مشکلی در تجهیزات درمانی مبتلایان کرونا نداریم.

 مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان هم  در ادامه گفت: تاکنون ۶۲ هزار و ۶۰۰ نفر در گلستان علیه کرونا واکسینه شدند و برنامه واکسیناسیون همچنان در مراکز مشخص شده انجام می‌شود.

علی باقری گفت : واکسن به اندازه کافی برای افراد بالای ۷۰سال وجود دارد و برای گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال منتظر دستور کشوری هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.