1399-12-17 15:12
521
0
73576
مدير كل شيلات گلستان:

مجتمع پرورش ميگو گميشان يک ظرفيت ملی است

مدير كل شيلات گلستان گفت: مجتمع پرورش ميگو گميشان يک ظرفيت فرامنطقه ای و ملی در عرصه توليد و توسعه است و نگاه تمام دستگاه ها و متوليان امر بايد به اين مجتمع نگاه به منافع ملی باشد.

به گزارش گلستان ما، مهندس سید جواد قدس علوی در جلسه کارگروه فنی میگو استان که با موضوع بررسی مشکلات و آماده سازی مجتمع برای فصل پرورش سال 1400 برگزار شد، تصریح کرد: فصل پرورش پیش رو از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که باید بتوانیم فصل پرورش 1400 را نیز مانند فصل پرورش 99، بدون بیماری پشت سر بگذاریم و بار دیگر پاک بودن مجتمع پرورش میگو گمیشان را اعلام نماییم.

وی افزود: اتفاق بسیار خوبی که در فصل پرورش 99 روی داد این بود که توانستیم اولین سال پس از بیماری را بدون کمترین تنشی پشت سر بگذاریم و تولید را ادامه دهیم.امیدواریم این امر در سال 1400 در مقیاس و سطح بزرگتر، با همت پرورش دهندگان و تمامی دست اندرکاران پرورش میگو استان، دوباره تکرار گردد.

مدیر کل شیلات استان رعایت نکات بهداشتی و فنی را از الزامات پرورش میگو در استان دانست و خاطر نشان کرد: با رعایت تمام نکات بهداشتی و فنی و همکاری و تعامل تنگاتنگ با دامپزشکی، نظام مهندسی، مرکز تحقیقات و پرورش دهندگان، الزامات فصل پرورش برنامه ریزی و رعایت می گردد.

مهندس قدس علوی با اشاره به کنترل ترددها در مجتمع میگو گمیشان گفت: تمام ورودی ها به مجتمع باید مسدود گردد و تنها مسیر ورود به مجتمع گیت اصلی باشد. در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از ورود بیماری، ترددها باید به صورت جدی کنترل شود.

وی با تاکید بر نقش آموزش در کسب نتیجه مطلوب در تولید اذعان داشت: نمی توان نقش آموزش نیرو را در کسب نتیجه مطلوب در تولید انکار کرد. به همین دلیل انتظار است تمام نیروهای شاغل در مزارع، چه قبل از آغاز فصل پرورش، چه حین پرورش و چه زمان برداشت، آموزش های لازم را ببینند. در این خصوص با مرکز تحقیقات، شیلات، دامپزشکی و شرکت تعاونی پرورش دهندگان، برنامه ریزی های لازم را انجام خواهیم داد.

مدیر کل شیلات گلستان گفت: تیمی مشترک از شیلات، دامپزشکی و نماینده شرکت تعاونی پرورش دهندگان، جهت بررسی و رعایت الزامات فنی و بهداشتی، قبل از آغاز فصل پرورش به بازدید از مزارع و استخرهای پرورش خواهند پرداخت تا در صورت وجود مشکل، این موارد برطرف گردند.

مدیر کل شیلات گلستان در خصوص انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه به عنوان یک ظرفیت بزرگ ملی، جهت کمک به صنعت آبزی پروری استان وارد عمل شده است و در راستای امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین این قرارگاه، استانداری گلستان و سازمان شیلات ایران، مراحل انعقاد قرارداد جهت آغاز کار در حال انجام است که به زودی اتفاقات مسرت بخشی در این زمینه روی خواهد داد.

مهندس قدس علوی در پایان به امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین وزارت تعاون، استانداری گلستان و سازمان شیلات، در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان اشاره کرد و یادآور شد: براساس این تفاهم نامه، 4000 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از محل اشتغال پایدار روستایی از سوی وزارت تعاون و 6000 میلیارد ریال هم از منابع داخلی بانک ها در اختیار صنعت میگو و خاویاری استان قرار داده می شود.

گفتنی است جلسه کارگروه فنی میگو استان با حضور مدیر کل و کارشناسان شیلات گلستان، رئیس مرکز تحقیقات آبزیان آبهای داخلی ـ گرگان، نماینده دامپزشکی، نماینده صندوق بیمه کشاورزی، نماینده نظام مهندسی کشاورزی و نمایندگان شرکت تعاونی پرورش دهندگان میگو گمیشان، با موضوع بررسی الزامات فصل پرورش میگو، در محل اداره کل شیلات گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.