1399-12-03 19:34
744
0
73343
جریمه چوپانان بازدارنده نیست!

گندم زارهای شرق گلستان عامدانه خوراک دامها می شود/ قوه قضاییه به داد کشاورزان برسد+ تصاویر

چوپانان منطقه یلی بدراق، دامهایشان را روانه مزارع گندم کشاورزان می کنند.

به گزارش گلستان ما، نان، برکت خداست و قوت لایموتی است که تقریبا بر سر هر سفره پیدا می شود.

کشت گندم در مزارع استان گلستان و به خصوص شرق گلستان از دیرباز انجام می شده و گندم به عنوان یک کالای استراتژیک محسوب می شود.

احمد یوسفی از کشاورزان منطقه یلی بدراق کلاله در این خصوص به خبرنگار ما، گفت: سالهاست در این منطقه به کشاورزی می پردازیم و امسال بنا به فرمایشی که مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید فرمودند، تلاش بیشتری به خرج دادیم تا محصولی بهتر و بیشتر داشته باشیم تا به عنوان یک کشاورز، ما هم سهمی در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری ایفاء کرده باشیم.

وی ادامه داد: اما متاسفانه چوپانان منطقه با ورود دامهای گله ای خود به صورت عامدانه اقدام به چرای محصولات ما می کنند و عملا تلاش کشاورزان را بی فایده می کنند.

این کشاورز یلی بدراقی اضافه می کند: هزینه های کشاورزان امسال خیلی زیادتر شده است و این کار دامداران موجب خسارت زیادی به کشاورزان می شود که به هیچ وجه قابل جبران نخواهد بود.

محمد ابراهیمی تودرواری ، فرماندار کلاله در این خصوص به خبرنگار ما، گفت: این موضوع را به مدیر جهاد کشاورزی اطلاع خواهیم داد ولی از کشاورزان هم می خواهیم مستندات خود با ثبت شکایت به دادگستری تحویل دهند.

کشاورزان منطقه یلی بدراق در خصوص شکایت نیز، می گویند: از ابتدای سال جاری کشاورزی ۵ تا ۶ شکایت را ثبت کرده اند؛ ولی این شکایات به جایی نمی رسد و جریمه های صورت گرفته مانع چرای دوباره چوپانان نمی شود.

تصاویر  مربوط به این چرا در منطقه یلی بدراق است.

انتهای پیام/رضا جامی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.