1399-11-29 18:25
1013
0
73274

واکنش فرماندار کلاله به خبر سوءاستفاده شهردار کلاله در فارس/ با فساد در هر سطحی مبارزه می‌کنیم

فرماندار کلاله در واکنش به خبر منتشر شده در خبرگزاری فارس استان گلستان در خصوص اتهام سوءاستفاده از موقعیت شغلی شهردار کلاله گفت: برای دفاع از حقوق مردم با هرگونه فساد در هر سطح برخورد قاطع خواهیم کرد، ذره‌ای از دفاع از حقوق مردم کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش گلستان ما، در پی انتشار گزارش بررسی اتهامات سوءاستفاده از موقعیت شغلی شهردار کلاله با عنوان «طنز تلخ تداوم مسوولیت برای شهردار کلاله/ طمع به بیت‌المال کار دست «سعدی» داد + مستندات» در خبرگزاری فارس واکنش‌های زیادی در نخبگان، رسانه‌ها و فضای مجازی به همراه داشت.

* ذره‌ای از حقوق مردم و دفاع بیت‌المال کوتاه نمی‌آییم

محمد ابراهیمی‌تودرواری امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: مجموعه ادارات نظارتی، امنیتی، نظامی و قضایی شهرستان کلاله در مبارزه با هر نوع مظاهر فساد و سوءاستفاده از موقعیت اداری در هر پست و مقام وحدت نظر دارند و ذره‌ای از حقوق مردم و دفاع از بیت‌المال کوتاه نخواهند آمد.

وی تصریح کرد: اینکه مسوولی بدون به توجه به مشکلات اقتصادی مردم، توصیه‌های موکد مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در فکر سوءاستفاده از مقام و منصب خود برای منافع شخصی خود باشد قطعا از آرمان‌های امام راحل و شهدا به دور است و فعالیت اینگونه از مدیران، تضییع حقوق کارکنان صدیق که با سلامت کار می‌کنند و همچنین تضییع حقوق مردم است.

فرماندار کلاله گفت: هم اکنون به خاطر تحریم ظالمانه آمریکا جهانخوار مشکلات اقتصادی، زندگی مردم را تحت شعاع خود قرار داده انصاف نیست که مسوولی با زیاده خواهی حقوق بیت‌المال را ضایع کند این‌کار اعتماد عمومی را زیر سوال می‌برد و ما با قدرت با چنین مدیران در هر سطحی که باشند برخورد می‌کنیم.

رسانه‌هایی که با مطالبه‌گری باعث ارتقای سلامت نظام اداری می‌شوند حمایت می‌کنیم

ابراهیمی‌تودرواری با بیان اینکه پاسداری از بیت‌المال اصلی‌ترین دغدغه مدیران ادارات شهرستانی باید باشد، در خصوص نقش رسانه‌ها در کیفیت عملکرد دستگاه‌های اجرایی گفت: رسانه‌هایی که با مطالبه‌گری نقش نظارتی نسبت به دستگاه‌های اجرایی به خوبی ایفا می‌کند و باعث می‌شود که سلامت نظام اداری ارتقا یابد قطعا مورد حمایت ما است و به آنها خسته نباشید می‌گوییم.

وی در خصوص اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در خصوص شهردار کلاله تاکید کرد: نکته‌ای که باید همراه مورد توجه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باشد این است که فرصت را به دستگاه‌های نظارتی و قضایی برای بررسی دقیق ابعاد مختلف مظاهر فساد بدهند و از گمان‌زنی و اعمال فشار و تاثیر بر روند دادرسی خودداری کنند تا در فضای آرام و با آزادی کامل بازپرس و قاضی پرونده حقوق مردم و بیت‌المال حفظ شود.

 گفتنی است این خبرگزاری در پی گزارش‌های مردمی و بررسی‌های میدانی امروز در خبری اعلام کرد؛ با وجود آنکه اتهام سوءاستفاده از موقعیت شغلی شهردار کلاله، مورد تائید دستگاه‌های امنیتی، نظامی و قضایی قرار گرفته است اما این مسوول شهری در تلاطم رسوایی مالی همچنان بر کرسی مسوولیت چانه‌زنی می‌کند تا روزنه‌ای برای فرار از واقعیت و پاسخ به افکار عمومی پیدا کند.


ساختمان خانه باغ شهردار کلاله که متهم است با امکانات شهرداری و بیش از مجوز صادره ساخته است


ساختمان خانه باغ شهردار کلاله


ساختمان خانه باغ شهردار کلاله در دل طبیعت و جنگل


ساختمان خانه باغ شهردار کلاله در دل طبیعت و جنگل


ساختمان خانه باغ شهردار کلاله در دل طبیعت و جنگل

خلیل سعدی شهردار کلاله در تلاطم رسوایی مالی و اتمام به سوءاستفاده از بیت‌المال همچنان بر کرسی مسوولیت قرار دارد، با وجود آنکه قضیه سوءاستفاده از موقعیت شغلی شهردار، مورد تائید دستگاه‌های امنیتی و نظامی قرار گرفته اما پرونده این مسوول شهری درگیرودار اطاله دادرسی در دست بررسی است و در قامت مدیر شهری مشغول تصمیم‌گیری برای مردم است، گرچه این رویه چنان سنگین بود که برخی از مردم و جوانان مطالبه‌گر شهرستان را برآن داشت تا بعد از پیگیری قضیه از مسوولان استانی حتی از رئیس قوه قضائیه بخواهند تا برای تسریع حصول نتیجه ورود جدی و قاطعانه کنند.

ماجرا از آنجا شروع می‌شود که شهردار کلاله زیر ذره‌بین چشم‌های حقیقت‌بین عمومی قرار گرفت و اتهام تخلفات مخفیانه وی پشت کرسی مسوولیت برای مردم آشکار شد و قضیه برای پیگیری در اختیار دستگاه قضایی و امنیتی قرار گرفت، متاسفانه فساد مالی گریبانگیر یکی از مسوولان شهرستانی شد تخلفی که با چاشنی غارت بیت‌المال و رسوایی مالی همراه شد و آقای شهردار آنقدر جسارت پیدا کرد که در بند مسوولیت طمع به بیت‌المال کرده و دست به ویلاسازی غیرمجاز یا بیش از مجوز داده شده با استفاده از اموال شهرداری آن هم در دل طبیعت و در جوار جنگل باصفا کند.

* «چقربش قارداش» نقطه امن شهردار کلاله در ساخت و ساز غیرمجاز جنگلی/ غارتگری چندمقطعی  شهردار کلاله از بیت‌المال

آنطور که مردم می‌گویند و مقامات امنیتی و قضایی آن را تایید می‌کنند آقای شهردار امکانات دولتی را از راننده و نیروی انسانی گرفته تا مصالح و ساخت‌وساز غیرمجاز به صف کرده تا ویلایی در دل طبیعت بسازد و خود و خانواده‌اش از آرامش دل‌انگیز آن سرشار شوند حالا دست یافتن به این مرحله از زندگی به چه قیمتی باشد ظاهرا دیگر مهم نیست.

روستای «چقربش قارداش» نقطه امن شهردار کلاله در ساخت و ساز غیرمجاز می‌شود امکاناتی که در حوادث غیرمترقبه کمبودشان لیست می‌شود اما در ساختن خانه آباد آقای شهردار تمام قد آماده خدمت‌رسانی است، لودر و کامیون، مصالح ساختمانی را بار می‌زنند آهن و سیمان هم به لطف مسوولیت پشت‌میزنشینی نصیب آقای شهردار می‌شود و اینگونه بیت‌المال غارت می‌شود و به راحتی خانه‌ای در دل جنگل آجر به آجر بالا می‌رود، چاه غیرمجاز آب شرب آقای مسوول را تامین می‌کند و موتور برق اداره، روشنایی را تقدیم این مدیر اداری می‌کند و تا اینجای قضیه کک کسی هم نمی‌گزد! تا وقتی که پرده از غارتگری کنار می‌رود و چهره واقعی شهرداری که در حقیقت شهردار بود آن روی سکه را بر همگان روشن می‌سازد.

البته ماجرای غارتگری بیت‌المال توسط شهردار کلاله به این مقطع کنونی برنمی‌گردد و حق‌شناس شهردار قبلی نیز به دلیل فساد مالی با استیضاح اعضای شورای شهر حکم کناره‌گیری دریافت می‌کند حتی میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان درباره شهردار سابق کلاله موضع‌گیری شفاف می‌کند و وجود حق‌شناس را برای صدرات شهرداری مضر تلقی می‌کند اما چرا هیچ برخورد قضایی با این متخلف اداری نمی‌شود اذهان عمومی را مشوش کرده است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : فارس

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.