1399-08-30 19:35
830
0
71671

عدم تکمیل پروژه‌های روستایی در پادلدل گالیکش و خطری که روستا را تهدید می کند+ تصاویر

اهالی روستای پادلدل گالیکش از عدم تکمیل ۲ پروژه مهم زیرساختی در این روستا، گلایه مند هستند.

به گزارش گلستان ما، اهالی روستای پادلدل گالیکش در گفتگو با خبرنگار ما از عدم تکمیل ۲ پروژه مهم زیرساختی در این روستا، گلایه کردند.

به گزارش خبرنگار ما از گالیکش: پس از سیل سال ۱۳۸۶ و رانش زمین در روستای پادلدل و وارد شدن خسارات به ۱۷ خانوار و محروم شدن آنان از کلیه امکانات رفاهی بعلت سیل و طرح کوچ روستا، پس از سیل سال ۱۳۸۸ از اعتبارات طرح ماده ۱۰، اعتباری حدود ۴۵۰ میلیون تومان جهت احداث دیواره سنگی به طول ۸۰ متر برای جلوگیری از ریزش زمین مصوب شده بود که متاسفانه تاکنون به طور کامل این مبلغ تخصیص پیدا نکرده و از کل آن اعتبار فقط به متراژ حدود ۴۰ متر، آن هم بصورت نیمه کاره اجرایی شده است. 

باید یادآور شد، آب جاری شده حاصل از سیل و باران خسارات زیادی به اهالی پایین دست به مرور زمان وارد کرده است و در صورت عدم تکمیل این دیوار سنگی امکان ریزش مجدد زمین و ایجاد خسارت به مردم را شاهد خواهیم بود.

در سال ۹۶ توسط بنیاد مسکن شهرستان های گالیکش و مینودشت، پروژه سنگ فرش معابر در روستای پادلدل با هدف جذب توریست و گردشگر با اعتباری بالغ بر حدود ۳۴۰ میلیون تومان و ۲۲۰۰ متر کلید خورد که مبلغ ۴۰ میلیون تومان آن از محل اعتبارات مشارکت های مردمی توسط دهیاری روستا بعنوان همیاری به آن اداره پرداخت شد تا زیر ساخت معابر درست شود.

ولی به علت بروز سیل سال ۸۸ و از بین رفتن مصالح، تجدید مناقصه و نبود پیمانکار این پروژه نزدیک به ۳ سال است که نیمه کاره رها شده است.

با پیگیری های مردمی، دهیاری و شورای اسلامی این روستا، توسط بنیاد مسکن شهرستانهای گالیکش و مینودشت بارها قول مساعدت در این خصوص داده شده ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

امید است مسئولین امر پیگیر مطالبات مردم باشند و قبل از سال ۱۴۰۰ پروژه های نیمه کاره خود را به پایان برسانند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.