1399-08-17 11:15
530
0
71440
رئیس هیات نظارت وبازرسی دیوان عالی کشور در گرگان :

دنبال مچ گیری نیستیم/ رویکرد ما ارتقای دانش قضات است

رئیس هیات نظارت وبازرسی دیوان عالی کشور در گرگان گفت: کمک به ارتقای دانش قضات مهم ترین علت سرکشی این هیئت از استان هاست .

به گزارش گلستان ما، معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور صبح امروز در جمع مسئولان قضایی گلستان با بیان این که در بازرسی ها به دنبال مچ گیری نیستیم تاکید کرد : رویکرد ما در این بازدیدها آموزشی و کمک به افزایش دانش قضایی همکاران است .

غلامرضا انصاری افزود: توان سنجی قضات هم ماموریت دیگر بازرسان در این بازرسی یک هفته ایست تا با کشف توانمندی همکاران قضایی ، به استان ها کمک کنیم از قضات بر حسب همین توانمندی در شعب کیفری و حقوقی بهره مند شوند .

 وی ادامه داد : دیوان علاوه بر بازرسی های حضوری ، ساز و کارهای نظارتی دیگری هم دارد که از طریق آن روند کار محاکم را بررسی و تلاش می کند مدت زمان رسیدگی به پرونده ها را با اعمال این نظارت ها کاهش دهد.

وی با بیان این که نظارت بر محاکم از وظایف معاونت نظارت و بازرسی دیوان است گفت: گلستان سومین استان کشور است که امسال شاهد حضور اعضای هیئت بازرسی دیوان عالی است .

حجت الاسلام والمسلمین حاتمی نیا قاضی و عضو هیات نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور هم در این جلسه گفت: بررسی پرونده هایی که برای اعمال ماده 477 به دیوان عالی ارسال می شود نشان می دهد گلستان از نظر گزارش پرونده ها در جایگاه خوبی قرار دارد .

هیئت نظارت دیوان عالی کشور به مدت یک هفته در گلستان حضور دارند و از همه حوزه های قضایی استان سرکشی می کنند .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.