1399-08-08 13:10
340
0
71272
رئیس پلیس فتا استان گلستان خبر داد؛

ناکامی اخاذی ۵۰۰ هزار دلاری در گلستان

رئیس پلیس فتا استان گلستان از دستگیری متهمی خبر داد که در ازای منتشر نکردن تصاویر شخصی شهروند گلستانی، تقاضای 500 هزار دلار کرده بود.

به گزارش گلستان ما، سرهنگ ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر گفت: در پي وصول يک فقره پرونده از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان گرگان با موضوع تهدید و اخاذی از شهروند گلستانی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پرونده که مدیر یک شرکت معتبر بود این‌گونه اظهار کرد که " اخیراً فردی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به مزاحمت برای همسر و دخترم نموده و ضمن ارسال تصاویر شخصی آن‌ها، درخواست  170هزار دلار جهت عدم انتشار این تصاویر کرده است  که پس از عدم پذیرش این موضوع توسط این‌جانب، مبلغ 250هزار دلار و سپس 500هزار دلار را درخواست کرد.

سرهنگ پرسا تصریح کرد: متأسفانه پس از چند روز، متهم شماره همراه اعضای این خانواده و تصاویر شخصی آن‌ها را در سایت‌های غیراخلاقی منتشر کرد و مشکلات عدیده‌ای برای این خانواده به وجود آورد که پس از وصول پرونده به پلیس فتا، موضوع به ‌صورت ويـژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول یادآور شد: با تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته، متهم که نوجوانی19ساله بود شناسایی و طی عملیاتی پلیسی دستگیر و در ابتدا منکر هرگونه مزاحمت برای این خانواده شد که نهایتاً با مشاهده ادله غیرقابل‌انکار، لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را کسب منافع به علت فقر مالی عنوان کرد.

وی گفت: با بررسی‌های تکمیلی مشخص شد، متهم فرزند یکی از کارکنان شرکت متعلق به شاکی است و مدتی هم در این شرکت مشغول به کار بوده و در فرصتی مناسب با دسترسی غیرمجاز به گوشی دختر شاکی، اطلاعات خصوصی وی را دریافت کرده و ضمن ایجاد مزاحمت، قصد اخاذی از آن‌ها را داشته است.

این مقام انتظامی گفت: با جلوگیری از اخـاذي ميـلـياردي در این پرونده، شـاکـي و خانواده‌اش از اقـدام به‌ موقع پليـس فتا استان گلستان ابراز رضایت کردند.

 

سرهنگ پرسا اظهار کرد: متهم مذکور به جهت تعـيين تکلـيف قضايي روانـه دادسـرا شد و از آن طريق به نـدامتـگاه مـرکـزي گـرگـان انتقال پیدا کرد . 
    
رئیس پلیس فتا استان گلستان به کاربران توصیه کرد : اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذارند و به شبکه‌های اجتماعی و هویت‌ها در این فضا اعتماد نکنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.