1399-07-24 07:35
580
0
71010

خدمت‌رسانی مطلوب به روستائیان یکی از مهمترین اهداف تشکیل مدیریت روستا است

فرماندار گالیکش گفت: خدمت‌رسانی مطلوب و پیگیری مسائل و مشکلات روستائیان یکی از مهمترین اهداف تشکیل مدیریت روستاهاست.

به گزارش گلستان ما، علی‌اصغر میرزایی در جلسه ماهانه دهیاران که عصر روز گذشته در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد؛ با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف تشکیل مدیریت روستا، خدمت‌رسانی مطلوب و پیگیری مسائل و مشکلات و برآورده کردن انتظارات مردم است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مدیریت روستاها توسط شوراهای اسلامی و دهیاران انجام می‌شود؛ لذا قطعا در انجام امور با مشکلات زیادی مواجه خواهند بود که باید این موارد پیگیری و مرتفع شود.

فرماندار گالیکش افزود: دهیاران ظرفیت‌های روستا را ارزیابی کرده و با برنامه‌ریزی مناسب، طرح‌ها و برنامه‌های خود را متناسب با طرح‌های اشتغالزایی که دولت برای آن اعتبارات خوبی درنظر گرفته است، همسان‌سازی نمایند تا بتوانند از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

میرزایی با اشاره به مشکلات آب‌رسانی در سطح روستاهای شهرستان گفت: خوشبختانه با اعتبارات خوبی که درخصوص احداث و تجهیز مجتمع‌های آب‌رسانی در شهرستان گالیکش درنظر گرفته شده، امیدواریم با اتمام این پروژه‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات این حوزه در روستاها مرتفع گردد.

وی ادامه داد: متاسفانه سرانه مصرف آب در روستاها بیشتر از شهرها می‌باشد که این نشان می‌دهد استانداردها در روستاها رعایت نمی‌شود؛ لذا دهیاران موظفند با فرهنگ‌سازی درخصوص صرفه‌جویی در مصرف آب و عدم مصرف آب شرب برای آبیاری باغات و حوزه کشاورزی و دامداری، اهتمام جدی ورزند.

فرماندار گالیکش اضافه کرد: دهیاران درخصوص برنامه‌ریزی و مدیریت هزینه‌ها دقت لازم را داشته باشند. گاهی اوقات دیده می شود که در مسئله هزینه‌کردها آن‌طور که باید مدیریت نشده است. البته دولت با همه مشکلات پیش‌رو و تحریم‌های ظالمانه در حد توان اعتبارات خوبی را تزریق نموده و این رویه تا پایان دوره فعالیت دولت نیز تداوم خواهد داشت.

میرزایی ضمن قدردانی از اقدامات و زحمات دهیاران، شوراهای اسلامی، بهورزان و پایگاه‌های بسیج در روستاها درزمینه مقابله با کرونا، افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی موظفند با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بعنوان وظیفه فردی و ذاتی در این خصوص پیش‌قدم باشند.

وی ضمن تاکید بر برگزاری مستمر و هفتگی جلسات کمیته سلامت در روستاها افزود: دهیاران لحظه‌ای از انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ با کرونا غافل نشوند و با ارزیابی وضعیت سلامت عمومی روستا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رفع نواقص موجود، از سرایت و شیوع این ویروس منحوس و همه‌گیر در بین اهالی روستا جلوگیری نمایند.

فرماندار گالیکش با اشاره به وسعت بالای عرصه‌های جنگلی و مراتع در شهرستان گالیکش خاطرنشان کرد: باتوجه به فرا رسیدن فصل پاییز و وزش بادهای خشک و شدید در منطقه، زمینه وقوع حریق و آتش سوزی در نقاط جنگلی و مراتع بسیار محتمل است. فلذا دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهایی که در مجاورت جنگل‌ها واقع هستند، باید با برنامه‌ریزی و دقت لازم از وقوع هرگونه حوادثی که به دلایل مختلف نظیر عامل انسانی و غیره احتمال رخ دادن دارد، ممانعت بعمل آورند.

میرزایی در پایان تاکید کرد: دهیاران بعنوان مدیران روستایی و نمایندگان دولت در روستاها بشمار می‌روند از این‌رو همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در شهرستان موظف هستند برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های خود در سطح روستاها با دهیاران هماهنگی و همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.