1399-07-21 21:00
1031
0
70948
مدافعان حرم حضرت زینب(س) به زیارت شمس‌الشموس آمدند؛

وداع با «شهدای خان طومان» در آستانه شهادت امام رضا(ع)/ قهرمانان کربلای خان‌طومان در راه زادگاهشان

همزمان با نزدیک شدن به ایام سوگواری شهادت امام رضا(ع) و پیچیده شدن عطر رضوی در جای جای مشهد مقدس صدای مسافران گمگشته کربلای خان طومان به گوش می‌رسد و پیکر مطهر هفت شهید مدافع حرم به زیارت شمس‌الشموس آمدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از صبح توس همزمان با نزدیک شدن به ایام سوگواری شهادت امام رضا(ع) و پیچیده شدن عطر رضوی در جای جای مشهد مقدس صدای مسافران گمگشته خان طومان به گوش می‌رسد و پیکر مطهر هفت شهید مدافع حرم به زیارت شمس‌الشموس آمدند.

 

 

شهیدان رضا حاجی‌زاده، علی عابدینی، محمد بلباسی، محمود رادمهر و حسن رجایی‌فر از استان مازندران، زکریا شیری از استان قزوین، مجید سلمانیان از استان البرز و مهدی نظری از استان خوزستان، از حماسه‌سازان مدافع حرم هستند که در اردیبهشت ۱۳۹۵ در خان طومان سوریه به فیض شهادت نائل شدند.

لحظه ورود پیکر مطهر شهدا به حرم رضوی

 

پیکرهای پاک این مدافعان وطن و پاسداران حرم اهل بیت (ع)، اخیرا پس از 4 سال در جریان تفحص در منطقه خان طومان شناسایی شده و به کشور بازگشت.

 

استقبال از پیکر مطهر شهدای خان طومان توسط خادمان حرم رضوی

مراسم طواف شهدای مدافع حرم تازه تفحص شده با حضور خادمان بامداد امروز در حرم مطهر رضوی انجام شد و پیکرهای پاک شهیدان والامقام مدافع حرم تازه‌تفحص‌شده در سوریه با حضور تعداد محدودی از خادمان حضرت(ع) و خانواده‌های این شهدا در بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی تشییع شدند.

 

 

‌پیکرهای پاک این شهدای مدافع حرم با استقبال حجت‌الاسلام‌ احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، به رواق بزرگ امام خمینی(ره) منتقل‌ و با حضور جمعی از خانواده‌های معزز شهدا و خادمان به‌امامت آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، بر پیکرهای این شهیدان نماز اقامه شد.

 

حضور خانواده های شهدا در مراسم وداع با پیکر شهدای خان طومان

همچنین در این آیین معنوی که خانواده های این شهیدان مدافع حرم نیز حضور داشتند، مداحان اهل بیت (ع) به مرثیه‌خوانی و ذکر مصائب آل الله پرداختند.

 

 

سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالقاسم شریفی مسئول ایثارگران کل سپاه اعلام کرد که هویت پیکر هفت تن از شهدای  مدافع حرم منطقه خان طومان سوریه در عملیات تفحص شناسایی شده است. 

وی در این خصوص گفت: پیرو تدبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر تفحص در محور خان طومان سوریه پس از آزادسازی این مناطق، گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه مستقر شد و پس از ماه ها تلاش خستگی ناپذیر، پیکرهای مطهر تعدادی از شهدای جبهه مقاومت کشف شد.

 

اقامه نماز بر پیرکر شهدای خان طومان در حرم مطهر رضوی

وی افزود: پس از تطبیق نمونه دی‌ان‌ای در مرکز ژنتیک سپاه ، هویت پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم  استان های مازندران، البرز، قزوین و خوزستان شناسایی و تایید شد و  پیکرهای مطهر شهدا به میهن اسلامی بازگشت. شهیدان والامقام رضا حاجی زاده ، علی عابدینی ،  محمد بلباسی و حسن رجایی فر از استان مازندران ، شهید زکریا شیری از استان قزوین، شهید مجید سلمانیان از استان البرز و شهید مهدی نظری از استان خوزستان، و شهید محمودرادمهر از مازندران، شهدای تازه تفحص شده کربلای خان‌طومان هستند.

 

اقامه نماز بر پیرکر شهدای خان طومان در حرم مطهر رضوی

به گفته سردار شریفی، پیکرهای مطهر شهدا پس از این مراسم عازم زادگاه خودشان خواهد شد تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا تشییع و به خاک سپرده شوند.

 

بدرقه پیکر شهدا توسط خانواده‌های شهدا

 

قطعا با ورود پیکر مطهر این شهدای مدافع حرم به زادگاه خودشان حال و هوای این شهرهایی که هنوز با پرچم‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) آراسته شده، کربلایی خواهد شد و عطر شهدا در آنجا فضا را پر می کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.