1399-07-20 20:05
309
0
70911
استاندار گلستان؛

25هزار دانش‌آموز گلستانی از تحصیل بازمانده‌اند

حق شناس گفت: در استان باید 200 هزار مترمربع فضای آموزشی ایجاد شود تا عقب ماندگی‌هایی را که در سال‌های گذشته ایجاد شده است، برطرف کنیم.

به گزارش گلستان ما، هادی حق شناس در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به روند فعالیت‌های بازسازی و نوسازی مدارس منطقه اظهار داشت: در استان 12 هزار و 300 کلاس درس داریم که 15 درصد آنها تخریبی و 25 درصد فرسوده است.

وی افزود: بنابر آمارهایی که نوسازی مدارس استان ارائه داده است حدود 4 هزار و 900 کلاس درس در استان نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

استاندار گلستان گفت: چند برنامه در بخش نوسازی مدارس باید در دستور کار قرار داشته باشد اولا اینکه فضاهای جدید برای رسیدن به میانگین کشوری ایجاد شود و همچین مدارس فرسوده و تخریبی هم مقاوم‌سازی شود.

وی بیان داشت: برهمین اساس در استان باید 200 هزار مترمربع فضای آموزشی ایجاد شود تا عقب ماندگی‌هایی را که در سال‌های گذشته ایجاد شده است، برطرف کنیم.

حق شناس ادامه داد: استان گلستان در کنکور امسال رتبه‌های خوبی داشت به ویژه در رشته تجربی که چند رتبه تک و دو رقمی داشتیم. این نشان می‌دهد در کنار اقدامات سخت‌افرازی باید بحث ارتقای نرم‌افزاری هم فکر کرد.

وی با بیان اینکه اقوام مختلفی در استان سکونت دارند، گفت: تنوع قومیتی می‌تواند یک فرصت باشد اما اگر این موضوع مورد غفلت قرار بگیرد می‌تواند تبدیل به یک تهدید شود.

استاندار گلستان اظهارکرد: براساس آمارهای آموزش و پرورش 25 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان داریم که اگر این عقب ماندگی‌ها جبران نشود تعداد آنان افزایش خواهد یافت و مجبوریم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هزینه کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.