1399-05-01 23:11
1246
0
69545
در جلسه هم اندیشی مسئول بسیج دانشجویی استان با فرماندار گرگان مطرح شد؛

اتصال محیط علمی به صنعت مورد غفلت واقع شده است/ معضل بنگاه داری بانک ها به جای حرکت در مسیر تولید است

محمد حمیدی گفت: یکی از مسائلی که برای تولید کنندگان مشکل ایجاد کرده است بنگاه داری بانک ها به جای حرکت در مسیر تولید است.

به گزارش گلستان ما، جلسه هم اندیشی مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان و فرماندار شهرستان گرگان با موضوع راهکارهای اتصال گروه های جهادی و هسته های نخبگانی دانشجویی به شرکت های تولیدی و صنعتی در جهت رفع مسائل آنان برگزار شد.
جواد فرامرزی مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان در این جلسه اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا توجه به مسائل دقیق علمی را بیشتر نمایان کرد.
وی افزود: تشکیل نهاد دانشجو و طلبه به فرمان امام از جمله فرمان های امام برای ایجاد یک نهاد نخبگانی و محتوایی بود.
فرامرزی در ادامه گفت: اتصال محیط علمی به صنعت و بخش تولید یکی از مهمترین مسائلی است که مورد غفلت واقع شده است و لذا مقتضی است سرمایه گذاران به هسته علمی دانشجویی و نخبگان توجه جدی تری کنند.
مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان با اشاره به این که مسئله محوری نگاه جدید بسیج دانشجویی با کمک قشر نخبگانی است، افزود: رصد، پالایش و اولویت بندی نظام جامع مسائل استان نقشه راهی برای حرکت تمام نهادهای علمی و اجرایی در استان و شهر است و این خود را در اتصال دانشگاه و صنعت بهتر نمایان می کند.
وی اذعان داشت: بسیج دانشجویی حلقه وصلی برای شناسایی و استفاده از ظرفیت نخبگان در حل مسائل استان و کشور است. 
فرامرزی در پایان خاطرنشان کرد: گروه های جهادی بسیج دانشجویی می توانند نقش بسیار ویژه ای را جهت حمایت از تولید و شناسایی معضلات شهرک های صنعتی را برعهده بگیرد و با نگاه متخصصانه و متعهدانه نگرش جدیدی از ارتباط صنعت و دانشگاه را نشان دهد.

محمد حمیدی فرماندار گرگان در ادامه این نشست اظهار کرد: عارضه یابی، اصلی ترین راه برای برون رفت از مشکلات بزرگتر و جلوگیری از بروز چنین مسائلی در آینده است.
وی افزود: برخی از نهادهای صنعتی و کشاورزی دچار بیماری شده اند و آنها نیاز به یک طبیب متخصص دارند و این متخصصین همان نخبگان دانشگاهی می باشند.
حمیدی در ادامه گفت: یکی از این مسائل که برای تولید کنندگان مشکل ایجاد کرده است بنگاه داری بانک ها به جای حرکت در مسیر تولید است که آسیبی برای تولیدات شهرستان نیز می باشد.


فرماندار گرگان با اشاره به این که در حل مشکلات شهر و استان لازم است فراجناحی نگریست، افزود: با نگاه دلسوزانه و آگاهانه و عاقلانه مسائل حل شوند و البته می بایست از فضای احساسی دوری کرد.
حمیدی اذعان داشت: اعتمادسازی کار مهمی است که اگر با عزم جزم همراه باشد می تواند با تخصص و دلسوزی اثرات فراتر از انتظاری به همراه داشته باشد.
وی در پایان با اشاره به این که فرمانداری جهت همکاری با بسیج دانشجویی عزم جدی و نگاهی مشترک دارد، خاطر نشان کرد: سه محور عارضه یابی، بسیج و دانشگاه کلیدهایی هستند که تعمق صحیح در آن مسیر را برای آینده ای بهتر هموار می کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.