1399-04-23 12:24
667
0
69386

​همکاری کمیته امداد استان گلستان با جهاد دانشگاهی

نشست صمیمی مسئولان کمیته امداد استان گلستان و جهاد دانشگاهی در راستای همکاری در حوزه اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد برگزار شد.

به گزارش گلستان ما، عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت:این نشست با هدف فراهم سازی زمینه همکاری سازنده برای توسعه فن آوری و نوآوری در حوزه علوم و فن آوری ‌های نرم، صنایع فرهنگی و ایجاد مشارکت و بهره‌ گیری از توانایی‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

وی افزود: طبق این نشست مقرر شد تمامی ظرفیت ها و توانمندی های جهاد دانشگاهی از طریق مدیریت پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در خدمت ارتقای وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، جامعه هدف کمیته امداد قرار گیرد.

عیسی بابایی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های کمیته امداد، ایجاد مشاغل خانگی است عنوان کرد: اشتغال زایی که همراه با مهارت آموزی و فناوری باشد، بهتر می تواند درآمد و اشتغال با ثبات ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان تصریح کرد: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری ، توانمند سازی و ایجاد درآمد باثبات باید در صدر برنامه های کمیته امداد قرار گیرد.

وی گفت: ما امیدواریم این گونه نشست ها بتواند منشأ تحول در اشتغال و خودکفایی شود و بتواند با رویکرد اشتغال خانگی، درآمدهای باثباتی را برای ولی نعمتان  فراهم آورد.

بابایی افزود: امروزه مشاغل خانگی سوددهی بالایی دارند و بازار دیجیتالی نیز می تواند در فروش محصولات آنها کمک زیادی کند.

وی خاطرنشان کرد: اکثریت خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانواری  تشکیل می دهد که علاوه بر نقش مادری، قهرمانانه سرپرستی فرزندان خود را برعهده دارند، واین امر، مسئولیت و وظیفه ما امدادگران را سنگین تر کرده است.

موسوی ،رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان بیان داشت : این دانشگاه درحوزه های مختلف از قبیل ؛مرکز مطالعات فرهنگی،مرکز انتشارات،خبرگزاری،دفترنمایندگی بانک خون بند ناف،مرکز نوآوری وشکوفایی کسب وکار،مرکز گیاهان دارویی (کاشت،داشت،برداشت و فروش)،مرکز مشاوره و روان شناسی اجتماعی فعالیت دارد که این ظرفیت ها برای بهره مندی مددجویان کمیته امداد نیز فراهم است.

وی با اشاره به تجربه بسیار ارزنده ی جهاددانشگاهی در زمینه مشاغل خانگی خاطر نشان کرد: با توجه به امکانات بسیار خوب ما در حوزه پژوهش و فناوری، کمیته امداد می تواند از توانمندی های گروه پژوهشی ما در مراکز خدمات تخصصی و پژوهشگاه ها در خدمت رسانی به مددجویان کمیته امداد بهره مند شود.

موسوی یادآورشد: این مرکز جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی نیز دارای سه خبرگزاری ایسنا( اجتماعی و سیاسی)، ایکنا( قرآنی و فرهنگی) و سیناپرس(علمی و فناورانه) و مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران و سازمان انتشارات جهاددانشگاهی هستیم که همه این ظرفیت ها می تواند در خدمت اهداف مشترک این دو دستگاه اجرایی قرار گیرد.

بابایی،مدیرکل کمیته امداد استان گلستان ضمن تقدیر و تشکر از ایجاد زمینه ی همکاری مشترک بین این نهاد و جهاد دانشگاهی یادآور شد: در سال گذشته کمیته امداد استان بیش از  ۴۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

و درخاتمه نیز مقرر شد،ظرفیت های همکاری دوسازمان احصاء و امورات در قالب تفاهم نامه ای برای اشتغالزایی و خدمت رسانی به مددجویان انجام گیرد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.