1399-04-08 17:14
731
0
69198

عزم نمایندگان استان در مجلس برای بهبود وضعیت معیشت نیازمندان گلستانی

نشست صمیمی مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گلستان با مسئولان کمیته امداد استان در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام اخیرشان به نمایندگان مجلس یازدهم پیرامون دغدغه بهبود وضعیت معیشت نیازمندان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما؛ رحمت اله نوروزی، دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان با گرامیداشت یاد سیدالشهدای انقلاب، شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفایش گفت: این نشست صمیمی با مسئولان  کمیته امداد گلستان با توجه به عضویت اعضای مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان در فراکسیون کمیته امداد در راستای حمایت از محرومان و پابرهنگان جامعه بعنوان صاحبان اصلی انقلاب برگزار شد.

وی افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه سالهای اخیر و فشار اقتصادی سنگین به طبقات ضعیف جامعه، اولویت اصلی مجمع نمایندگان برای نیازمندان، اقتصاد و اشتغال پایدار درسرلوحه کار این مجمع برای تامین معاش اقشار ضعیف جامعه و همچنین حمایت های استانی و رایزنی های لازم با مرکز قرار گرفته است.

نوروزی با قدردانی از تلاش امدادگران خدوم و پرتلاش کمیته امداد گفت: مجمع نمایندگان استان با همدلی به منظور دفاع از محرومان و مظلومان برای تامین اعتبار واعطای تسهیلات لازم در راستای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه هدف تحت حمایت کمیته امداد پای کار آمده است.

وی یادآور شد: این مجمع فارغ از هرگونه نگاه جناحی ، در ۴۰ سالگی دوم انقلاب با نگاه جهادی و انقلابی دراین فضای بد اقتصادی در مسیر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برای خدمت رسانی به نیازمندان نه فقط یک منطقه خاصی بلکه تمامی سطح استان وارد میدان می شود.

نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به مشکلات معیشتی مردم، ضرورت تقویت نهاد انقلابی کمیته امداد بیش از پیش لازم و انجام اقدامات موثر برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و افراد از کار افتاده الزامی است.

عیسی بابایی،مدیرکل کمیته امداد استان گلستان نیز در این نشست گفت:این نهاد امیدوار است با تعامل و بهره گیری از ظرفیت مجمع نمایندگان استان در مجلس بتواند برای تقویت و بهبود وضعیت معیشت مردم،کاهش فقر و آسیب های اجتماعی،تقویت بودجه کمیته امداد در سال۹۹ به منظور خدمت رسانی بهتربه نیازمندان منطقه گام بردارد.

وی افزود: با توجه به شعار امسال رهبر معظم انقلاب بنام جهش تولید، توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای خانوارهای نیازمند در کشور از مهمترین ماموریت های اصلی کمیته امداد در راستای اشتغالزایی افراد قرار گرفته است.

بابایی تصریح کرد: سال گذشته درصد زیادی از سهم اشتغال استان را کمیته امداد با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۶۳ میلیارد تومان برای اشتغال ۴۵۰۰ نفر برعهده داشته است.

رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان خادم مردم و نیازمندان هستند گفت: کمیته امداد از ابتدای انقلاب اسلامی در مسیر خدمت رسانی به اقشار ضعیف جامعه گام برداشته است و توانمندسازی این اقشار باید از اولویت های اصلی آن قرار گیرد.

رضا آریان پور ،نماینده مردم کلاله، گالیکش، مراوه تپه، مینودشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدمت رسانی به نیازمندان از افتخارات مسئولان است افزود: مراجعه کنندگان به کمیته امداد از ضعیف ترین اقشار جامعه اند و می بایست امدادگران با درک موقعیت افراد و حفظ  شأن آنها در حد توان کمک رسانی کنند .

امان قلیچ شادمهر،نماینده مردم حوزه انتخابیه گنبدکاووس خاطرنشان کرد:کمیته امداد بعنوان یک مددکار در رابطه مستقیم با مقوله فقر ومحرومیت زدایی جامعه قرار دارد و نقش موثری در حوزه رفع مشکلات اجتماعی و ایجاد نشاط و امید در جامعه دارد.

غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:چاله های فقر عمیق و منابع ما محدود است و افراد محروم نیازمند گستره ی چتر حمایتی بیشتری هستند که با حمایت این مجمع این چتر حمایتی توسعه خواهد یافت.

غلامعلی کوهساری، نماینده مردم حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه مردم از کمیته امداد بعنوان یک نهاد انقلابی که متبرک به نام امام خمینی (ره) است انتظارات بیشتری دارند گفت: خدمت رسانی به مددجویان با حفظ شأن حرمت آنان و همچنین ایجاد اشتغال پایدار برای افرادی که توانایی انجام کار دارند وضرورت فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه برای سوق دادن آنان به سوی اشتغال پایدار از اولویت های برنامه های کمیته امداد استان در سال ۹۹ قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.