1399-03-01 13:28
1053
0
68732
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان؛

بیش از 400 برنامه در راستای بزرگداشت سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر برگزار می شود

سرهنگ محمدرضا کاظمی اظهار کرد: برنامه عطرافشانی و تجدید میثاق با شهدا صبح امروز اول خرداد در امام زاده عبدالله برگزار شد، روز اول جمعه است که با عنوان «مقاومت خرمشهر و ایستادگی قدس می باشد» روز دوم شنبه سوم خرداد با عنوان «مقاومت ایثار و پیروزی» یک شنبه روز سوم نیز برنامه ها با عنوان «مقاومت و پایداری» برگزار می شود.

به گزارش گلستان ما، سرهنگ محمدرضا کاظمی ظهر امروز در نشست رسانه، دفاع مقدس و مقاومت، گفت: برنامه های سالروز آزادی خرمشهر در سطح استان بیش از 400برنامه خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان، خاطرنشان کرد: گرامیداشت دفاع مقدس سال های گذشته از آخر شهریور آغاز می شد اما امسال گرامیداشت دفاع مقدس از سوم خرداد آغاز و تا پایان سال ادامه دارد.

وی، افزود: شعار حرکتی امسال« ما قوی هستیم» است و فعالیت های ما در راستای این شعار تحقق پیدا می کند، در بحث دفاع مقدس گفته ها و ناگفته ها بسیار است که فتح خرمشهر یکی از بارزترین رخدادها است چرا که این پیروزی هدیه الهی برای ملت بود.

کاظمی با بیان اینکه فتح خرمشهر نمونه بارز وحدت نیروهای مسلح بود، اذعان کرد: در بحث گرامیداشت چند موضع تبیینی داریم مانند تبیین نقش فرماندهی ولی فقیه در خلق این حماسه، تبیین قدرت و وحدت نیروهای مسلح، تبیین حضور اقشار مردم در کنار نیروهای نظامی، تبیین نقش وحدت و همگرایی اقوام مختلف، تبیین نقش عملیات بیت المقدس و بیان رفتارهایی که برای ما و جهان اسلام الگو هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان با اشاره به اینکه برنامه های آزادسازی خرمشهر در سه روز اجرا می شود، اظهار کرد: برنامه عطرافشانی و تجدید میثاق با شهدا صبح امروز اول خرداد در امام زاده عبدالله برگزار شد، روز اول جمعه است که با عنوان «مقاومت خرمشهر و ایستادگی قدس می باشد» روز دوم شنبه سوم خرداد با عنوان «مقاومت ایثار و پیروزی» یک شنبه روز سوم نیز برنامه ها با عنوان «مقاومت و پایداری» برگزار می شود.

وی با اشاره به طنین انداز شدن بانگ مقاومت ساعت 11 صبح روز سوم خرداد در تمامی ادارات، ابراز کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی، دیدار با خانواده شهدا، رونمایی از 23 کتاب مکتوب و 4 کتاب صوتی دفاع مقدس، مراسم مجازی شب شعر، نمایشگاه عکس پایداری در فضای مجازی، تجلیل از پیشکسوتان، نمایشگاه کتاب و اسناد دفاع مقدس، افتتاح 140 واحد مسکونی در مناطق مسکونی، رژه خودرویی، سخنرانی پیشکسوتان در نماز جمعه ها، نشست تشریح عملیات بیت المقدس از دیگر برنامه های شاخص ما به مناسبت آزادسازی خرمشهر است.

کاظمی با اشاره به برگزاری 43 هفته برنامه در راستای گرامیداشت دفاع مقدس تحت 60 مناسبت تقویمی، یادآورشد: برنامه اصلی ما در راستای نشر آثار تدوین دانشنامه دفاع مقدس است که در آن نقش استان گلستان و شهرستان ها در دفاع مقدس بیان می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان با اشاره به پیشرفت 40درصدی باغ موزه، عنوان کرد: از سال 97 مجوزهای قانونی ساخت آن گرفته شد ان ساخته شد با کمکی که ریاست جمهوری به ساخت این موزه اختصاص داده شد 50 درصد ساخت آن تحقق پیدا کرد و انشاالله 50 درصد دیگر در برنامه آمده و اگر مشکلی در روند اجرایی آن پیدا نشود سال 1400موزه را افتتاح می کنیم.

وی با اشاره به فعالیت 60 نفر از نویسندگان استان با حفظ ارزش ها، تصریح کرد: با توجه به وجود 134 شهید ترکمن و 25 هید بلوچ در استان گلستان سعی داریم در حوزه نویسندگی علاوه بر بخش های کودکان و روحانیون در بخش شهدای اقوام نیز فعالیت داشته باشیم.

کاظمی به شاخص ترین فعالیت حفظ ارزش ها در طول سال جاری اشاره و گفت: شاخص ترین فعالیت ما در زمان عملیات کربلای 4و 5 است که تاریخ آن از سوم تا 20 دی است که امسال همزمان می شود با اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی به همین جهت سعی داریم برنامه های ویژه ای را در این تاریخ ها اجرا کنیم.


انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.