1399-01-16 15:22
986
0
68048
به قلم علیرضا کلاگر ؛

در "پایتخت" چه می گذرد؟

براستی چه در حوزه عالیترین مقام اجرایی کشور می گذرد که یک سریال طنز اگر نه یک ساعت بلکه چندین ساعت در روز بخواهد در زمینه رفتارها و تصمیمات خارج از منطق و خردجمعی مدیران اجرایی ارشد کشور برنامه ای طنز بسازند، سوژه به اندازه کافی فراهم خواهد بود.

به گزارش گلستان ما ؛ علیرضا کلاگر از نویسندگان این پایگاه خبری طی مطلبی نوشت : نوروز سالهای اخیر برای مردم ایران که یکسال باید صبوری پیشه کنند تا صدا و سیما در ۱۵ روز برنامه های طنز و شاد خود و بالاخص سریال پایتخت را رونمایی کند، یک نوع اعتیاد را به همراه داشته است.

گویا که از نظر مدیران صدا و سیما، مردم فقط در ۱۵ روز نوروز حق شاد بودن را دارند و الباقی ایام باید به بخت بد خویش بخندد و ریشخند بزنند که با انتخابهای خود شاهد روزمرگیها باشند.

سریال پایتخت که بنا بر نظرسنجی های صورت گرفته در طی سالیان اخیر بی نظیر بوده است، ناشی از سبک جدید طنز غیر تکراری با سوژه هایی نو و جذاب برای مخاطب است. بله واقعا چرا پایتخت توانسته در طی سالیان اخیر مخاطبان خود را همراه داشته باشد و معتاد کند، در حدی که در ساعات پخش این سریال پیک مصرف اینترنت به حداقل ممکن می رسد؟

یک بعد چرایی جذابیت این سریال به جهت انعکاس رفتارهای غلط اجتماعی ما ایرانیان با زمان طنز می باشد که به نوع خود بازگویی آن برای مردم همراه با تلخند می باشد و بعد دیگر آن به خصوص در سالهای اخیر رفتارها و سخنان قابل تامل بخشی از حاکمیت است که به قدری از حالت طبیعی خارج گشته است که بیش از پیش یادآوری آن مضحک و خنده آور است.

براستی چه در راس حاکمیت بالاخص در حوزه عالیترین مقام اجرایی کشور می گذرد که یک سریال طنز اگر نه یک ساعت بلکه چندین ساعت در روز بخواهد در زمینه رفتارها و تصمیمات خارج از منطق و خردجمعی مدیران اجرایی ارشد کشور برنامه ای طنز بسازند، سوژه به اندازه کافی فراهم خواهد بود.

به راستی چه بر سر نحوه انتخاب و گزینش مدیریت کلان کشور آمده است که در آخرین بحران کشور که ملت ایران با آن دست و پنجه نرم می کند، رئیس جمهور عرصه مدیریت کشور را به میدان آزمون و خطا بدل کرده است و گفتار وی نه تنها مایه مباهات ایرانیان است بلکه همچون تازیانه ای بر پیکر نحیف ملت ایران فرود می آید.

مایه تاسف آنکه مدیریتی که در طی ۶ سال اخیر اینچنین بر سر ایران عزیز آورد، در طی چهل سال اخیر همین تفکر در قالب دولت پنهان در شورای امنیت ملی به عنوان نماینده رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگی مجلس و مراکز حساس امنیتی و سیاسی کشور به سیاست گذاری و مشاوره مشغول بوده است.

تاسف بارتر آنکه در پی عیان گشتن مواضع سالهای اخیر این حضرات پی به آن برده ایم تمام آنچه بر سر ما گذشت در قالب پروژه نفوذ تعریف گشته است.

سوال اینست ؛ براستی در پایتخت چه می گذرد؟

علیرضا کلاگر ، تحلیل گر ارشد سیستمهای اقتصادی-اجتماعی

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.