1399-01-11 16:10
1228
0
67987
عضو هیات علمی دانشگاه :

12 فروردین نقطه عطفی برای ملتهای آزادی خواه جهان است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت : با تاسیس جمهوری اسلامی در روز 12 فروردین ، ایران به عنوان الگویی برای کشورهای مسلمان و آزادی خواه و مردم خسته از استبداد واستعمار قرار گرفت.

به گزارش گلستان ما ؛ یدالله سپهری عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان طی مطلبی در خصوص 12 فروردین روز تاسیس جمهوری اسلامی نوشت :

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران دربهمن ۱۳۵۷ دو دستاورد مهم و اساسی نصیب ملت ایران شد : یکی استقرار نظام جمهوری اسلامی و دیگری تدوین قانون اساسی بر پایه دین ومردم سالار.

این دو دستاورد بیش از هرچیز نظام ولایی را به ارمغان آورد که ایران پس از آن در جهان سیاست جایگاه ویژه ای پیدا کرد و به عنوان الگویی برای کشورهای مسلمان و آزادی خواه و مردم خسته از استبداد واستعمار شد.

پس از پیروزی انقلاب حادثه های مهمی اتفاق افتادکه هر کدام از انها نقطه عطفی درتاریخ انقلاب اسلامی است که یکی از این روزهای مهم وتاریخی روز دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ می باشد.

مردم عزیز کشور ما که همواره از مولفه های قدرت نظام جمهوری اسلامی هستند با مشارکت در همه پرسی برای استقرار نظام سیاسی کشورشان حضور همه جانبه داشتند وبا اکثریت قاطع ۹۸/۲درصد به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند .

آنها توانستندیکی از مهم ترین نظام سیاسی را بعد از حکومت مدینه النبی را بر مبنای دین جایگزین نظام سلطنتی نمایند و پس از آن جمهوری اسلامی بر مبنای آموزه های دینی با تدوین قانون اساسی شکل بگیرد که خواست همه مردم ایران در مسیر مبارزه بارژیم پهلوی بوده است.

امروز که وارد دهه پنجم جمهوری اسلامی شدیم مردم ایران با تجدید میثاق با ارمان های امامین انقلاب وشهیدان شاهد بار دیگر برحفظ این ارزشها استمرار دارند و روز جمهوری اسلامی را بعنوان روزهای عطف ملت ایران ومردم ازادی خواه جهان می دانند.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.