1398-12-06 09:25
1971
0
67624
دلایل شکست یاشولی های انتخاباتی در گنبد ؛

"شادمهر" محصول فضای ضدیاشولی گنبدکاووس

امانقلیچ شادمهر با شخصیت کاریزماتیک خود ، فضای ضد یاشولی موجود را به نفع خود مدیریت کرد ، در واقع از بستر موجود استفاده لازم و کافی را برد و منتخب مردم گنبدکاووس شد.

به گزارش گلستان ما ؛ پس از اعلام نتایج در گنبدکاووس و شکست یاشولی های انتخاباتی در گنبدکاووس تحلیل ها از دلایل شکست این گروه آغاز شد که بصورت اجمالی به برخی از دلایل این شکست تاریخی می پردازیم.

عملکرد ضعیف قره جه طیار در نگاه مردم که تاثیر بسزایی در آرای ضعیف شهرام کوسه غراوی به عنوان گزینه یاشولی های انتخاباتی داشت.

از نظر ما طیار در حد توان و پتانسیل خود در جهت وظایف نمایندگی گام برداشت اما در اقناع مردم گنبدکاووس ناموفق بود‌.

دوگانگی رفتار یاشولی های انتخاباتی که روی به انتخاب غراوی آوردند و شایعه غیربومی بودن ضربه شدیدی بر آرای غراوی گذاشت چرا که تیم یاشولی های انتخاباتی بایرام گلدی برمک و محمد شریف نیا را با لقب غیربومی از دور خارج کرده بودند که پس از این اتفاقات در گذشته انتخاب غراوی جای سوال اساسی در ذهن مردم باقی گذاشت.

عدم شفافیت یاشولی های انتخاباتی در مسائل مختلف بالاخص در انتخاب امین اعضاهای شهری و روستایی که نقل محافل و فضای مجازی بود.

عدم پذیرش و تمکین به یاشولی های انتخاباتی توسط کاندیداهای صاحب رای چون عبدالصمد بردی پور، سخنرانی های افشاگرانه علیه یاشولی های انتخاباتی توسط عبدالحکیم آق ارکاکلی و تایید صلاحیت امانقلیچ شادمهر در دقیقه نود زمینه ساز شکست تاریخی یاشولی ها شدند.

انشقاق و اختلاف شدید بین یاشولی های انتخاباتی که تقریبا قریب به ۲۰۰ نفر از اعضای شاخص از این گروه و رفتارهای نامتعارف اعلام برائت کردند.

تمامی موارد فوق در یک طرف و تلاش های شبانه روزی جوانان صادق در طرفی دیگر باعث شد تا شکست تاریخی مدعیان یاشولی های انتخاباتی رقم بخورد.

دقیقا در چهار سال قبل بود که یکی از کاندیداها و نیروهای تشکیلاتی وی شدیدا بر علیه یاشولی های انتخاباتی دست به افشاگری زدند و هزینه های معنوی و مالی زیادی را پرداخت نمودند.

در انتخابات شورای شهر گذشته نیز جوانان صادق بدون هیچگونه محرک خاص و صرفا در جهت رسیدن به آرمان های خویش مقابل این گروه ایستادگی کردند ، از طرفی لقب خائن به خود گرفتند و از طرفی در این ایام لقب خادم به آنها داده شد.

در این دوره از انتخابات نیز تنها یک کاندیدای جوان با هوادارانش بر علیه یاشولی های انتخاباتی دست به سخنرانی های افشاگرانه زد که موجب تحسین جامعه سیاسی گنبدکاووس شد.

در سوی دیگر برخی از هواداران شادمهر سعی دارند تا در فضایی احساسی تمامی تلاش ها و عوامل فوق را ختم به وی نمایند که کاری اشتباه است چرا که شادمهر در انتخابات مجلس یازدهم و شورای شهر پنجم بین یاشولی های انتخاباتی حضور فعالی داشت که در پاره ای از موارد نقدهایی به وی وارد شد.

اما ما از تاثیر کاندیداتوری شان در برهم چیدن بساط یاشولی گری نمی گذریم و اتفاق نظر داریم که وی با شخصیت کاریزماتیک فضای ضد یاشولی موجود را مدیریت و به نفع خود مدیریت کرد ، در واقع از بستر موجود استفاده لازم و کافی را برد.

در این انتخابات نیز جوانان مخالف یاشولی گری در ستاد دیگر کاندیداها بالاخص در ستاد عبدالحکیم آق ارکاکلی حضور کافی داشتند که تن به هیچ یک از مدل های یاشولی گری ندادند و جاده صاف کن سایر کاندیداها شدند.

یادداشت ارسالی شهروند خبرنگار از گنبدکاووس

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.