1398-07-29 10:29
1856
1
65986
بررسی یک معضل در حوزه رسانه ؛

مشکل ثبت خانه مطبوعات گلستان چیست ؟

ضلع بعدی که تاکنون قصورش در ثبت خانه مطبوعات استان پنهان مانده و کم کم باید انگشت انتقادات را به سمت آن نشانه بگیریم اداره ثبت گرگان است که هر بار بهانه ای جدید برای ثبت این خانه می آورد .

به گزارش گلستان ما ؛ هیات مدیره خانه مطبوعات گلستان در اسفندماه سال 96 با حضور حداکثری خبرنگاران استان و برای اولین بار با روش انتخابات الکترونیکی و مشارکت 70 درصدی انتخاب شدند .

 

این میزان مشارکت و انتخاب چهره های جوان و انقلابی در ترکیب هیات مدیره نویدبخش فصلی پرنشاط و سراسر تلاش و کوشش برای ترمیم زخم ها و عقب ماندگی های حوزه رسانه تلقی شد وفعالیتهای گسترده چند ماهه اول هیات مدیره نیز این تلقی را تقویت کرد .

 

اما با تغییر مدیر کل فرهنگ ارشاد گلستان از حجت الاسلام فضیلت به خانم کشمیری همه چیز برعکس شد و الان نزدیک به دو سال است که ارشاد گلستان به عنوان متولی خانه مطبوعات و حوزه رسانه نتوانسته این تشکل صنفی را ثبت کند.

 

برخی ها معتقدند عدم تسلط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه رسانه و قوانین موجود ،  روند ثبت خانه را کند کرده است ، عده ای نیز معتقدند خانم کشمیری و مشاورانش به دلیل عدم همسویی هیات مدیره با جریان فکری وی یعنی اصلاح طلبی تمایلی به ثبت خانه مطبوعات ندارد ، برخی نیز کشمیری را عاری از این اتهامات دانسته و توانمندی وی را همین قدر می دانند.

 

در عین حال هیات مدیره خانه مطبوعات نیز می باید در کنار عدم تسلط و توانمندی مدیر کل ارشاد قوی تر عمل می کرد هر چند سنگ اندازی برخی فعالین رسانه نما که در پستو برخی روابط عمومی ادارات خزیده اند به همراه یک خانه مطبوعات ثبت شده دیگر باعث شد تا این روند طولانی شود.

 

اما ضلع بعدی که تاکنون قصورش در ثبت خانه مطبوعات استان پنهان مانده و کم کم باید انگشت انتقادات را به سمت آن نشانه بگیریم اداره ثبت گرگان است که هر بار بهانه ای جدید برای ثبت این خانه می آورد .

 

جالب توجه است که رئیس اداره ثبت گرگان داماد حاج اقای غلامی نماینده اسبق ولی فقیه در سپاه استان و نمایندگی ولی فقیه فعلی در سپاه کربلا مازندران است و انتظار این بود که وی در ثبت خانه مطبوعات با این هیات مدیره انقلابی درنگ نکند یا حداقل تسریع ایجاد نماید.

 

از این سه ضعلی که نام برده شد یعنی اداره کل ارشاد ، هیات مدیره خانه مطبوعات و اداره ثبت گرگان هرکدام به نوعی تکمیل کننده قصورات و اشتباهات خود هستند ، اما آنچه مهم است دو سال از عمر مفید حوزه رسانه در اثر بی تدبیری تلف شد و معلوم هم نیست چه کسی می خواهد پاسخگو این وضع باشد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمدرضا سیاه مرگوئی

با سلام با توجه به جلسه سال گذشته انتظار این بود که معقولانه تر دست به قلم می شدید و موضوع را از راه منطق پیگیری بفرمایید

0
1
پاسخ
1398-07-29 23:53

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.