1398-05-03 13:03
878
0
64620
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان گرگان:

اقدامات سلبی در زمینه حجاب جواب نمی دهد/ مدیریت نادرست انفال

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: اقدامات قضایی و سلبی در زمینه حجاب جواب نمی دهد و باید با اقدامات فرهنگی جلوی این آسیب را گرفت.

به گزارش گلستان ما به نقل از مهر، مسعود سلیمانی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهارکرد: احقاق حق عمومی وظیفه دادستانی بقوده که اخیراً هم مورد تأکید ریاست قوه قضائیه قرار گرفته است.

وی افزود: حسب قوانین جاری مدیریت انفال بر عهده حکومت بوده که متاسفانه مدیریتی که باید، انجام نشده و دست بسیاری از سودجویان را باز گذاشته است.

سلیمانی با تأکید بر اینکه باید در حوزه انفال تعاملی بین دستگاه ها و ادارات مختلف شکل بگیرد، ادامه داد: به عنوان مثال شهرداری باید قبل دادن پروانه از منابع طبیعی در خصوص آن ملک استعلام بگیرد و فقط به بررسی کردن سند بسنده نکند.

وی گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه همگانی است و کوچکترین تعللی باعث می شود تا در کوتاه ترین زمان شاهد آسیب های جدی باشیم.

سلیمانی بیان کرد: طی بازدیدی از زیارت به این نتیجه رسیدیم که دستگاه های متولی (آب منطقه ای، منابع طبیعی، محیط زیست، امور اراضی و غیره) در تعیین تکلیف آن منطقه وحدت نظر ندارند و این عامل باعث گله مندی مردم شده است.

وی اضافه کرد: هر اندازه که گله مندی و شکایت از دستگاه ها بیشتر شود به همان اندازه سطح اعتماد مردم کاهش می یابد.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان اظهار کرد: یکی از راه های جلب اعتماد مردم و کاهش فساد، کاهش بروکراسی اداری و چرخش نامه است.

سلیمانی گفت: بسیاری از مسائل تحت شعاع برخی از اعمالی است که نسبت به آنها سهل انگاری می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله حجاب اشاره کرد و افزود: در این زمینه اقدامات قضایی و سلبی جواب نمی دهد و باید با اقدامات فرهنگی جلوی گسل این آسیب ها را گرفت.

سلیمانی گفت: اداره نماد حکومت است و حال متأسفانه در برخی از این ادارات شئون اسلامی رعایت نشده و بعضاً به برخی از نمایشگاه ها و اقدامات نمادین بسنده می شود.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.