1398-03-31 06:02
612
0
64000
مدیرکل نوسازی مدارس گلستان:

25مدرسه در گلستان براثر سیل 100درصد تخریب شد/ تحویل 200کلاس درس تا مهرماه به آموزش‌ و پرورش گلستان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان  از تخریب 100 درصدی 25 مدرسه در سیلاب اخیر خبرداد وگفت: 200 کلاس درس تا مهرماه به آموزش‌ و پرورش گلستان تحویل می شود.

به گزارش گلستان ما؛  یاسر لیوانی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در اثر طوفان، رانش زمین و سیل اخیر در استان 305 مدرسه خسارت دیدند که از این تعداد 25مدرسه دچار آسیب‌های اساسی شد و امکان حضور دانش‌آموزان در آنها فراهم نیست.

وی ادامه داد: تاکنون به غیر از 60 مدرسه، آسیب دیدگی های سایر مدارس برطرف شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان تصریح کرد: تخلیه سیلاب و پاکسازی مدارس از گل و لای در همان تعطیلات نورزی انجام شد و پس از آن هم کار تعمیر این مدارس در دستور کار قرار گرفت.

لیوانی اذعان کرد: 86 میلیارد تومان خسارت سیل به فضاهای آموزشی  است که سازمان نوسازی مدارس کشور 15 میلیارد تومان اعتبار از صندوق ذخیره ارزی برای جبران خسارت‌های سیل در اختیار استان قرار داد .

وی اضافه کرد: 6 میلیارد و 900 میلیون تومان دیگر هم برای نوسازی مدارس تخریبی در سطح استان پرداخت شده است.

لیوانی در ادامه  خاطرنشان کرد:  براساس برنامه ریزی صورت گرفته‌ تا مهرماه امسال حدود 200کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش استان خواهیم داد.

وی با بیان این که عملیات اجرایی ساخت ۲۵ مدرسه آسیب دیده از سیل هفته آینده آغاز می شود، افزود: امیدواریم با کمک خیران بتوانیم بخش زیادی از این مدارس را تا مهرماه به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در خاتمه از برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه گلستان خبرداد و گفت: این همایش صبح یک شنبه 2 تیر در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.