1398-01-09 19:20
539
0
62212
مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان:

تیم جهادی آستان قدس در حال پاکسازی منازل سیل‌زدگان است

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان گفت: هفت الی ۸ هزار نفر از مردم گمیشان، آق قلا و گنبدکاووس در کمپ‌های به دور از فضای سیل مستقر شده اند و تیم جهادی آستان در حال پاکسازی خانه‌های سیل‌زدگان است و علاوه بر امداد رسانی، خرید البسه برای سیل زدگان نیز ادامه دارد.

به گزارش گلستان ما ؛ سید حسین علوی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امدادرسانی، اطعام دهی و توزیع اقلام مورد نیاز سیل زدگان توسط خادمیاران گلستانی در حال انجام است،  امدادرسانی به مناطق سیل زده توسط خادمیاران رضوی تا پایان بحران ادامه دارد و در همین راستا تمام امکانات آستان قدس به کمک استان گلستان آمده است.

وی با اشاره به خسارات سیلاب در گلستان تصریح کرد: سیل اخیر در گلستان به شهرستان‌های گنبدکاووس، مینودشت، آق قلا و گمیشان و همچنین بعضی از روستای این استان آسیب هایی وارد کرده است که از ابتدای وقوع سیل، نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان ستادی را برای ورود و امدادرسانی به مناطق آسیب دیده تشکیل داده است.

علوی در خصوص اقدامات آستان قدس در کمک به سیل‌زدگان بیان کرد: این ستاد بیشتر در زمینه های  اطعام دهی، خرید اقلام مورد نیاز سیل زدگان، جمع آوری هدایای مردمی و توزیع آنها در بین تمامی آسیب دیدگان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ستاد عملیاتی در دو گروه جداگانه خواهران و برادران فعال است، گفت: این ستاد در روستایی نزدیک سیل زدگان به منظور سرویس دهی بهتر تشکیل شد و این آمادگی گسترده برای مدیریت بحران در شهرستان گمیشان وجود دارد و تلاش داریم روحیه زندگی را به مردم منطقه بازگردانیم.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گلستان افزود: گروه جهادی خادمیاران رضوی به همراه بنیاد کرامت و معاونت محرومیت زدایی و مجموعه رسانه ای و فرهنگی آستان قدس در سطح استان مشغول امداد رسانی به سیل زدگان است و در حال حاضر، آشپز خانه و نانوایی سیار در نزدیکترین روستا به مناطق سیل زده برای امداد رسانی بهتر ایجاد شده است.

علوی با بیان اینکه روزانه بیش از 8 هزار غذا در این آشپزخانه پخت و در بین مردم توزیع می‌شود، تصریح کرد: مردم شهرستان گمیشان را از منطقه بحرانی دور کردیم و در حال حاضر آب از شهرستان آق قلا خارج شده و در حال حرکت به شهرستان گمیشان است.

به گفته وی؛ به منظور جلوگیری از ورود آب به این شهرستان، قرار شد با کمک تیم جهادی آستان قدس و ستاد مدیریت بحران معبرهایی احداث شود تا این آب وارد دریای خزر شود.

علوی با بیان اینکه ۷ الی ۸ هزار نفر از مردم گمیشان، آق قلا و گنبدکاووس در کمپ‌های به دور از فضای سیل مستقر شدند، ابراز کرد: تیم جهادی آستان در حال پاکسازی خانه های سیل‌زدگان است و علاوه بر امداد رسانی، خرید البسه برای سیل زدگان نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مأموریت خادمیاران و گروه‌های جهادی آستان قدس کمک به مردم در حوزه اطعام دهی، امدادرسانی و توزیع البسه است، گفت: خادمیاران رضوی درصدد هستند تا با فعالیت های فرهنگی و درمانی، امید و روحیه را در بین سیل زدگان ایجاد کنند تا وضعیت به روال عادی خود بازگردد./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.