1397-11-27 15:55
381
0
61219
مدیرعامل هلال احمر گلستان خبر داد؛

امدادرسانی به 1414 حادثه‌دیده در برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در گلستان

مدیرعامل هلال احمر گلستان از امدادرسانی به 1414 حادثه‌دیده در برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در این استان خبر داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس در خصوص اقدامات انجام شده توسط این جمعیت در عرصه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در حوادث برف و کولاک جاده‌ای و سیل و آبگرفتگی از ابتدای شروع سرما در استان اظهار کرد: از تاریخ 15 آذرماه سال جاری تا 23 بهمن ماه جاری در مجموع به یک هزار و 414 نفر حادثه‌دیده امدادرسانی انجام شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد یک هزار و 250 امدادرسانی شده در حادثه برف و کولاک و 164 نفر در حوادث سیل و آبگرفتگی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان خاطرنشان کرد: در حوادث برف و کولاک 9 نفر اسکان داده شده و 139 بسته غذایی بین حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

هروی با اشاره به اینکه در حادثه سیل و آبگرفتگی 13 موتورپمپ برای امدادرسانی ره حادثه‌دیدگان بکارگیری شده است، گفت: در این مدت 167 امدادگر و نجاتگر از این جمعیت در عملیات شرکت کرده و 29 دستگاه آمبولانس نیز بکارگیری شده است.

وی متذکر شد: در این ماموریت‌ها 21 دستگاه خودروی کمک‌دار و 3 دستگاه خودروی نجات مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: خوشبختانه مردم ارتباط بسیار خوبی با سامانه تلفنی شبانه‌روزی 112 ندای امداد هلال احمر برقرار کرده‌اند و قالب اطلاع‌رسانی حوادث و لزوم حضور تیم‌های امداد و نجات هلال احمر در محل حادثه از طریق این سامانه تلفنی انجام شده است.

هروی گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی هم با سایر دستگاه‌های امدادرسان همانند اورژانس، پلیس و راهداری وجود دارد که بخشی از اطلاع‌رسانی‌ها نیز از طریق همکاران در این دستگاه‌ها به هلال احمر انجام و تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در سریعترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شده‌اند.

وی تاکید کرد: در فصل زمستان با توجه به حساسیت و ضرورت حضور سریع در محل حادثه، علاوه بر تیم‌های پایگاه‌های ثابت و سیار که در آمادگی کامل قرار دارند، تیم‌های گشت نیز در برخی از مسیرها همانند محورهای کوهستانی خوش‌ییلاق و توسکستان با توجه به وضعیت جوی و اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی اقدام به خدمت‌رسانی به شهروندان و حادثه‌دیدگان می‌کنند.

هروی اظهار کرد: آموزش و آمادگی نیروها و بررسی تجهیزات و لوازم لازم برای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان موضعی است که به صورت دائم در دستور کار جمعیت قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.