1394-08-20 12:08
971
1
23424
رئیس خانه مطبوعات گلستان:

خانه مطبوعات را از فاز سیاسی خارج کردیم/ لغو چندباره انتخابات توهین به شعور خبرنگاران است

رئیس خانه مطبوعات گلستان گفت: هیچگاه خانه مطبوعات را محلی برای انجام رفتارهای سیاسی قرار ندادیم و تلاش کردیم از این فضا دور شویم.

به گزارش گلستان ما ؛ علی منصوری رضی، رئیس خانه مطبوعات گلستان، ظهر امروز (20 آبان) در نشست خبری درباره حواشی بوجود آمده برای انتخابات این تشکل صنفی گفت: پس از برگزاری انتخابات و معرفی اعضای هیئت مدیره، روند قانونی ثبت خانه مطبوعات در دستور کار قرار گرفت و این اتفاق هم افتاد. اما برخی از دوستان و همکاران رسانه که بیشتر از طیف اصلاح طلبان بودند نسبت به دو بند اساسنامه اعتراض داشتند که این دو بند یکی مربوط به نظارت ارشاد و دیگری در خصوص حضور رابط از استانداری بود که معتقد بودند خانه مطبوعات تبدیل به تشکل دولتی شده است.

وی افزود: با اینکه این همکاران بنا به دلایل گفته شده همراهی و همکاری نکردند،بعد از رای گیری دوباره به سراغ آنها رفتیم چون معتقدیم جامعه خبری جامعه ای صنفی است نه یک جامعه سیاسی؛ با این حال بازهم دوستان قبول نکردند.

منصوری رضی با بیان اینکه با سیاسی کاری در این تشکل، به انحراف می رویم، خاطرنشان کرد: دولت ها یکی پس از دیگری روی کار می آیند و می روند و این خبرنگاران هستند که مانند سنگریزه های کف رودخانه باقی می مانند.

وی با بیان اینکه وظیفه عقلانی، شرعی و دینی ما دعوت این همکاران بود، تصریح کرد: این افراد به استناد همان دوبند و اینکه خانه مطبوعات دولتی است حاضر به همکاری نشدند.

منصوری با بیان اینکه فعالیت ها را برپایه آموزش گذاشتیم، گفت: دوره های آموزشی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری برای خبرنگاران برگزار کردیم. روز خبرنگار هم با همکاری این نهادها و خانه مطبوعات برگزار شد.

وی تامین مسکن برای خبرنگاران را از دیگر دغدغه های این تشکل صنفی برشمرد و افزود: در آن زمان با استاندار وقت مکاتباتی انجام و مصوب شد در شهرهای گرگان، گنبد، آق قلا و علی آبادکتول مسکن مهر در اختیار خبرنگاران قرار بگیرد و قرار شده بود 3 میلیون آورده خبرنگاران باشد که ما آن مشکل را هم حل کردیم و بنا شد این مبلغ هم جزو دیون بانک مسکن باشد اما متولیان مسکن مهر زیربار نرفتند و این مسئله تقصیر هیچکسی نیست.

رئیس خانه مطبوعات استان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد ماهانه، گفت: سعی کردیم ماهانه 2 تا 3 جلسه برگزار کنیم و تمام تلاش این بود که خانه مطبوعات را از فاز سیاسی خارج کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از روی کارآمدن دولت جدید با اینکه خیلی از استان ها سعی می کردند خانه مطبوعات را نگه دارند ما برعکس آنها بودیم.

منصوری با اشاره به برگزاری مجمع و تصویب تغییراتی در اساسنامه، گفت: طبق قانون اساسنامه ثبت شده بود و باید تغییرات را ثبت می کردیم اما ارشاد هنوز تائیدیه ای نداده است.

وی اظهارکرد: هیئت مدیره براساس قانون موظف به برگزاری انتخابات است و زمان را هم مشخص کرد برای بار اول گفتند برای جلب مشارکت بیشتر زمان به تعویق بیفتد که ما هم براساس حسن نیت قبول کردیم.

منصوری تصریح کرد: اینکه چند بار انتخابات لغو شود توهین به شعور خبرنگاران است که بخواهند مسئله ای را ببندند و شائبه ای برای خبرنگاران ایجاد کنند./ شبستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

خبرنگار

آفرین!دوستان واقعا بهتر شد. مصاحبه با آقایان منصوری و رجایی و کسانی که لااقل در این زمینه می توان روی آنها حساب کرد باعث می شود گزارش شما هم مستند تر و ارزشمند تر شود. من ممکن است از نظر فکری با آقای منصوری و یا آقای رجایی موافق نباشم اما بالاخره این آقایان را می توان به عنوان اصحاب رسانه و کسانی که صاحب نظر باشند، پذیرفت. سعی کنید برای مصاحبه از افرادی استفاده کنید که حرف های آنها برای بینندگان قابل ارزش باشد استفاده کنید !

0
0
پاسخ
1394-08-20 21:06

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.