1403-06-24 08:07
118
0
91380
یادداشت؛

سینما، هنر و اندیشه

سامان حاجیلری یک فعال هنرمند در یادداشتی با عنوان « سینما، هنر و اندیشه» نوشت: سینما، به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین و جذاب‌ترین هنرهای معاصر، نقش بی‌بدیلی در شکل‌دهی به افکار عمومی ایفا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، سینما هنر بی‌واسطه، به شیوه‌ای هنرمندانه و با استفاده از تصویر، صدا و روایت، توانسته است مرزهای جغرافیایی و فرهنگی را درنوردد و به زبان مشترکی برای انسان‌ها بدل شود.

در عین حال، سینما تنها یک ابزار سرگرمی نیست؛ بلکه بستری است برای اندیشیدن، پرسیدن و گاهی به چالش کشیدن ارزش‌های جامعه. فیلمسازان بزرگ همواره تلاش کرده‌اند با خلق آثار ماندگار، نه‌تنها تماشاگران را به تفکر وادارند، بلکه بستری برای بیان ایده‌های فلسفی و اجتماعی فراهم کنند.

سینمای اندیشه، جایی است که انسان را وادار می‌کند نگاهی عمیق‌تر به دنیای پیرامون خود بیندازد و در برابر مفاهیمی مانند عشق، مرگ، عدالت و انسانیت تأمل کند.

در واقع، سینما هنری است که هم دل و هم ذهن را به خود مشغول می‌دارد. از سوی دیگر، این هنر فرصتی فراهم می‌آورد تا هنرمندان با طرح موضوعات انتقادی و بررسی چالش‌های معاصر، زمینه‌ساز بحث و گفت‌وگوهای سازنده در جوامع باشند. از این منظر، سینما و اندیشه رابطه‌ای دو سویه دارند: سینما به اندیشه غنا می‌بخشد و اندیشه، سینما را به عمق و معنا.

به‌عنوان یک هنرمند یا مخاطب، باید همواره این رابطه میان هنر و اندیشه را درک کنیم و از قدرت سینما برای ایجاد تحول و تغییر در افکار و زندگی‌ها استفاده کنیم. به امید آنکه سینمای ما، به‌ویژه در کشورمان، همچنان به‌عنوان ابزاری برای ترویج تفکر، خردورزی و آگاهی باقی بماند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.