1401-09-19 17:05
917
1
82565
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:

86 درصد هزینه مخابرات گلستان صرفه نیروی انسانی می‌شود/ تنها 25 درصد سرمایه ای.سی.تی کشور فعال است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: 86 درصد هزینه های مخابرات برای نیروی انسانی است و علت آن این است که هزینه های نیروی انسانی افزایش یافته است.

به گزارش گلستان ما؛ مجید سلطانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران در استان گلستان اظهار کرد: سهم مخابرات در زیست بوم کشور در حوزه توسعه اقتصادی رو به افزایش است و اگر ما در این صنعت سرمایه گذاری کنیم اقتصاد کشور رشد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران  ادامه داد: یکی از صنایع مهم در حوزه توسعه اقتصاد مخابرات به شمار می رود و این مسئله در دیگر کشورها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

سلطانی بیان کرد: در دهه گذشته ایران شاهد رشد معمول در اقتصاد دیجیتال بوده و سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی ایران 3.8 درصد در سال 2016 به 6.9 درصد رسیده است.

وی افزود: غیر از فیبر نوری هیچ سیستم انتقالی این قدرت ها را پاسخ نمی دهد و  لذا وزیر ارتباطات در این مسیر برای توسعه فیبر نوری تاکید دارند.

این مقام مسئول متذکر شد: در برخی از کشورها درصد قابل توجه ای از خانواده ها تحت پوشش فیبرنوری قرار دارند و در استان 31 درصد مشترکان از این بستر استفاده می کنند.

سلطانی به تاثیر سرمایه گذاری توسعه شبکه باند پهن بر ایجاد شغل اشاره کرد و گفت: شعار سال به موضوع اشتغالزایی تاکید شد در حال حاضر  25 درصد سرمایه ای.سی.تی کشور فعال است و امسال نیز افزایش چشمگیری پیدا نکردیم و باید بپرسیم چرا این صنعت به این روز افتاده و نمی تواند اشتغالزایی در استان ها ایجاد کند.

وی افزود: انگیزه سرمایه گذاری در صنعت ای.سی.تی نابود شده و هیچ سرمایه گذار داخلی و خارجی حاضر به سرمایه گذاری در این صنعت نیست و باید این مسئله حل شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همه این مسائل مکتوب شده و بارها به مسئولان رده بالای کشور تذکر دادیم که مراقب این صنعت باشند.

سلطانی افزود: باید چرخه اقتصاد و صنعت با هم متصل شود و باید درآمد به صنعت برگردد و نباید اجازه دهیم که این چرخه متوقف شود.

وی گفت: 86 درصد هزینه های مخابرات برای نیروی انسانی است و علت آن این است که هزینه های نیروی انسانی افزایش یافته ولی درآمدهای آن ثابت مانده وآیا با این وضعیت شرکت مخابرات می تواند به توسعه فکر کند؟.

این مقام مسئول افزود: حداقل 30 درصد درآمد شرکت باید سرمایه گذاری شود و اگر این اتفاق نیفتد از شرکت های مخابراتی در دنیا عقب می مانیم، اگر فورجی می آید باید این تکنولوژی را خریداری و نصب کنیم و اینها نیاز به سرمایه گذاری دارد.

سلطانی بیان کرد: طبق آخرین گزارش هیئت مدیره درآمد حاصل از مکالمات تلفن ثابت و تعداد مشترکین تلفن ثابت شرکت مخابرات در سال 1390 دو هزار و 600 میلیارد تومان درآمد داشتیم و در حالی که رشد 10 درصدی مشترکین در سال 1400 داشتیم باعث شده که درآمد دو هزار و 600 میلیارد تومانی ما به یک هزار و 400 میلیارد تومان رسیده است و علت آن افزایش حقوق کارکنان بوده است.

وی افزود: تجهیزات ارزی و ریالی میانگین در 10 سال گذشته 22 برابر شده است و آیا با این درآمدها می توانیم به توسعه استان ها فکر کنیم و لذا اجرای این طرح را در حوزه توسعه فیبر نوری جهادی اعلام کردیم.

این مقام مسئول افزود: اگر می خواهیم توسعه در حوزه فیبرنوری و حوزه ای.سی.تی اتفاق بیفتد باید چرخه آن را درست کنیم.

سلطانی افزود: با وجود محدودیت های مالی استانداردهای اجرای طرح را زیر سوال نمی بریم، تمام کانال های ما از سال های قبل ایجاد شده قابل استفاده است چرا که براساس استانداردها پیشرفته است.

وی افزود: در روستاها میزان درآمد به هزینه های ما یک به چهل است ولی با این وجود از این سیستم نگهداری می کنیم.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.