1401-06-06 12:11
640
0
81381
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان:

امروز از گردنه مردمی سازی یارانه‌ای عبور کردیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: ما با افتخار امروز از گردنه مردمی سازی یارانه‌ای عبور کردیم، طرحی که مصوبه مجلس داشته و متاسفانه در گذشته نخواستند و یا نتوانستند آن را انجام دهند.

به گزارش گلستان ما؛ سید محمد دهنوی ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه های هفته دولت در شهرستان مینودشت اظهار کرد: تمام منابع تسهیلاتی استان را در اختیار فرمانداران قرار دادیم چون معتقدیم فرمانده میدان توسعه اقتصادی هر شهرستان فرماندار آن شهرستان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان  ادامه داد: اولویت دولت سیزدهم بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام و بر زمین مانده بود، یکی از این رویکردها تغییر و چرخش از رویکرد منفعلانه به رویکرد مطالبه‌گرانه است.

دهنوی افزود: یک هزار و 200 پروژه نیمه تمام در استان محصول سال‌های سال تلاش کسانی است که آن را به اتمام نرساندند، نمی‌توانیم دست بر روی دست بگذاریم و منتظر باشیم و ببینیم کسان دیگری برای ما تصمیم بگیرند و در ابتدای دولت آستین را بالا زدیم و برای مطالبات مردم به میدان آمدیم.

وی گفت: سوال‌های بسیاری در این پروژه‌ها مطرح است، برای مثال چرا باید سد نرماب اینهمه سال طول بکشد و بعد امروز آقای فرماندار بگوید 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای تکمیل آن بودجه نیاز است، پروژه زیرساختی مسیر مواصلاتی بهشهر به قوچان 16 سال پیش آغاز شد و  تمام قطعات اجرایی آن تکمیل شده اما قطعه استان گلستان به پایان نرسید.

این مقام مسئول تاکید کرد: خلیج گرگان وارد فضای بحرانی شد، تهدید زیست محیطی ایجاد کرد، در حال مرگ است و بعد امروز دولت سیزدهم باید وارد عمل شود و آن را احیا کند.

دهنوی متذکر شد: ما از روز نخست برای تمامی این پروژه‌ها و مسائل و مشکلات استان برنامه‌ریزی کردیم تا در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد، این ظلم بزرگ به مردم استان ماست که آن روزهایی که توسعه زیرساخت‌های استان با دلار ارزان انجام می‌شد امروز باید با دلار 30 هزار تومانی برای آن فکری کرد.

وی یادآور شد: یکی از چرخش‌های تحول آفرین استان توجه به سرمایه انسانی است؛ در موضوع نیروی انسانی بستر را برای تربیت جریان مدیریتی آینده‌دار استان باز کردیم.

این مقام مسئول متذکر شد: امروز با افتخار سرمان را بالا می‌گیریم از رویکرد استفاده از نیروهای غیرمتخصص غیربومی به بکارگیری نیروی متخصص بومی داخل استان رسیده‌ایم

دهنوی گفت: از مذاکره با کدخدا دست برداشتیم و امیدمان را به خدا بردیم و با تلاش به سمت برقراری و توسعه ارتباط با کشورهای همسایه رفته‌ایم، دیپلماسی منطقه‌ای ما به شدت فعال شده و پیشنهاد همکاری بلندمدت به ایران داده می‌شود و بسیاری از کشورهای همسایه مشتاق افزایش ارتباط با ایران هستند و این سیاست خارجه تحسین دارد.

وی افزود: بنای دولت از ابتدا این بود بجای مبارزه با فسار، گلوگاه‌های فساد را حل کند و مسئله ارز 4200 تومانی بزرگترین رانتی بود که در کشور ایجاد کرده بود، ما با افتخار امروز از گردنه مردمی سازی یارانه‌ای عبور کردیم، طرحی که مصوبه مجلس داشته و متاسفانه در گذشته نخواستند و یا نتوانستند آن را انجام دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.