1401-05-28 19:41
757
1
81264
رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات گلستان تاکید کرد؛

ضرورت تفویض اختیار وزارت ارشاد به استان‌ها برای حمایت از خبرنگاران/ سخت می‌توانیم بگوییم خبرنگاری شغل است

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات گلستان گفت: صندوق هنرمندان و عضویت سخت است و در مرکز کمتر خبرنگاران استان را می‌شناسند و نیاز است تفویض اختیار به خبرنگاران داده شود.

به گزارش گلستان ما؛ هادی علمدار عصر امروز در مراسم تجلیل از روز خبرنگاران اظهار کرد:  در روز خبرنگار نیز کمتر در مورد خبرنگار صحبت می شود و انتظار داریم که واعظان از مشکلات خبرنگاران بگویند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات گلستان ادامه داد: زیر چتر سبز استان محرومیت زیادی داریم و جامعه رسانه‌ای استان آنقدر تلاش گر است و در تمامی عرصه ها زحمات خبرنگان دیده شده و این خبرنگاران در حوادث طلائیه دار هستند ولی کمتر این مورد توجه قرار دارند.

علمدار بیان کرد: سخت می‌توانیم بگوییم خبرنگاری شغل است و چرا جامعه رسانه وضعیت معیشت مناسبی ندارند و در ابتدایی ترین خواسته های به حق خود باقی ماندند.

وی افزود: هر ساله تکرار و تکرار این مشکلات را داریم‌ و هر  موضوعی بارها از تریبون مختلف مطرح شده و با وجود شرایط اقتصادی اکنون رو به رو هستیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: هنوز قوانین ما در برابر حمایت خبرنگاران قدیمی است و در مسائل بیمه ای پایگاه خبری جایگاهی ندارند و نیمی از مجازات استان پایگاه خبری تحلیلی است ولی خبرنگاران آن مورد حمایت بیمه‌ای قرار ندارند.

علمدار یادآور شد: صندوق هنرمندان و عضویت سخت است و در مرکز کمتر خبرنگاران استان را می‌شناسند و نیاز است تفویض اختیار به خبرنگاران داده شود.

وی گفت: بسیاری از افراد در استان پشت صف صندوق هنر هستند و نتوانستند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

این مقام مسئول متذکر شد: خبرنگاران طلائیه دار جهاد تبیین در موضوعات مختلف هستند.

علمدار از برگزاری چهارمین دوره جشنواره مطبوعات در استان گلستان خبر داد، افزود: تفاهم‌نامه هایی از گذشته از جمله مجتمع رسانه‌ای و همچنین صندوق حمایتی رسانه که بر زمین مانده است.

وی افزود: خانه مطبوعات گلستان از حمایت‌های دولت محروم بوده و انتظار است در این دولت امید داریم اتفاق خوبی رقم بخورد تا عقب ماندگی گلستان را جبران کنیم.


انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.