1400-07-11 14:13
626
0
76367
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان خبر داد

برپایی ۱۲ نمایشگاه صنایع‌دستی در گلستان/ ایجاد خانه صنایع دستی برای پشتیبانی از هنرمندان

حاجی‌ابراهیمی از برپایی ۱۲ نمایشگاه موقت، افتتاح دو خانه صنایع‌دستی در سطح استان به مناسبت هفته گردشگری خبر داد.

مریم حاجی‌ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: برنامه های متنوع ای در هفته گردشگری در نظر گرفته شده است تا بتوانیم از تولیدات فعالان عرصه صنایع دستی حمایت کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان به راه اندازی ۱۲ نمایشگاه موقت صنایع دستی در استان اشاره کرد و ادامه داد: این نمایشگاه ها در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، بندر گز، بندر ترکمن، آق‌قلا، آزادشهر، گمیشان و مراوه‌تپه برگزار شد.

حاجی ابراهیمی متذکر شد: در این نمایشگاه ها ۲۰۵  قلم از محصولات هنرمند صنایع‌دستی  شامل نمد، زیورآلات سنتی، نواربافی، سوزن‌دوزی، ابریشم‌بافی، گلیم، قلم‌زنی، نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، سفال، مینای فلز، لباس محلی اقوام، حصیربافی و کاشی معرق و غیره عرضه شد.

وی از افتتاح دو خانه صنایع‌دستی در استان خبر داد و گفت: افتتاح این خانه های صنایع دستی با هدف پشتیبانی از هنرمندان در تأمین مواد اولیه، تولید و بازاریابی و فروش محصولات در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول بابیان انیکه افتتاح شرکت تعاونی صنایع‌دستی از دیگر برنامه های ما در هفته گردشگری به شمار می رود، افزود:  در این هفته شرکت تعاونی چندمنظوره ابریشم خزر هیرکان با حجم‌ سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در بندر گز به بهره‌برداری رسید.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان تاکید کرد: چهار کارگاه آموزشی صنایع‌دستی به‌صورت حضوری و مجازی در طول هفته گردشگری برکزار شد که این کارگاه ها در شهرستان های گالیکش، آزادشهر، گرگان و گنبدکاووس و با موضوعات بازاریابی و کسب‌وکار، ارتباط مؤثر در کسب‌وکار، طراحی محصول برگزار شد.

حاجی ابراهیمی متذکر شد: به‌منظور پاسداشت روز جهانی و هفته ملی گردشگری و ترویج تولیدات صنایع‌دستی، تعدادی از فروشگاه‌های فعال صنایع‌دستی استان، اقدام به عرضه صنایع‌دستی با تخفیف ویژه کردند که این تخفیف ویژه به‌مدت یک هفته و از پنج الی ۱۳ مهرماه در فروشگاه‌های صنایع‌دستی در ۱۴ شهرستان به علاقه‌مندان ارائه می شود.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.