1399-09-25 14:06
1550
1
72090
پاسخ قابل تامل رجب نسب به افتتاح های چند باره برخی طرح ها؛

مجبور به افتتاح بودیم/ماجرای قراردادهای مسئله دار مدیرکل سابق پرورش فکری گلستان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان افتتاح برخی طرح های کانون را برای اختصاص بودجه بیان کرد و گفت: در زمان مدیریت سابق کانون پرورش فکری کودکان قرارداد یکسویه و بدون کارشناسی با یکی از اقوام مدیروقت منعقد شده بود.

به گزارش گلستان ما؛  محبوبه رجب نسب در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص حواشی افتتاح های صوری در کانون, ظهار کرد:  مهر 97 که من وارد کانون شدم متوجه شدم که قراردادی در کانون امضا شده که یک سویه، بدون نظر گرفتن منافع بخش دولتی و بدون طی تشریفات بخش دولتی و پروتکل های اداری با سلیقه مدیر وقت با بخش خصوصی تنظیم می شود که ظاهرا شرکتی هم که مورد عقد قرار داد بوده رابطه فامیلی هم با مدیرکل وقت داشته است .

وی ادامه داد: این قرارداد به هیچ وجه به نفع کانون نبود،  حتی آب و برق و گاز و تجهیزاتش هم از کانون تامین می شد و با پیگیری های فراوان دیدیم، هیچ ردپایی از دستورالعمل های قانونی پیدا نکریدم .متاسفانه گروهی هم که برای قرار داد آمده بودند به لحاظ علمی تخصص لازم را نداشتند و دلیل آن هم این است انها اسمان نما ایجاد کردند.آنها حتی اصرار داشتند در روز معارفه بنده پارک شگفتی ها را هم افتتاح کنند که من مانع شدم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان تصریح کرد: در تمام مدتی که ما به طور قانونی پیگیر آن بودیم  مرتبا مراجعه می کردند که بخواهند این طرح را افتتاح کنند که من مانع می شدم  وگفتم کی ما تا نبینیم چارچوب قرار داد چییست و ضابطه مندش نکنیم امکان افتتاح وجود ندارد. البته شنیده بودیم که یک بخش آن را تحت عنوان آسمان نما افتتاح کرده بودند.

وی تاکید کرد: اصلا این پروژه مال کانون نبوده و متعلق به بخش خصوصی است ، باید پرسید  چیزی که نه نفعی به حال دولت داشت و نه روال قانونی طی شده بود چرا باید افتتاح می شد.

رجب نسب اضافه کرد: ما به لحاظ قانونی ورود پیدا کردیم، مدیران بالادستی را در جریان قرار دادیم  و پیگیری این قضیه بودیم که توانستیم این قرارداد را باطل کنیم و با اعتبار کانون  تمام مجموعه را به قیمت کارشناس  رسمی دادگستری  خریداری کردیم، این اعتبار را در سال 98 تامین کردیم  و بعد از اینکه جز اموال کانون شد می توانستیم از ان رونمایی و ما افتتاح کردیم.

وی درباره «پارک علمی» هم گفت: در واقع این پارک کارگاه فیزیک، زیست شناسی و زمین  و .. بود که جانمایی آن در زیر زمین کارشناسی نبود  برای جابجایی آن اقدام کرده ایم ،البته الان فعلا ازمایشگاه فیزیک آن قابل استفاده است و ما برای تامین اعتبار و تجهیزات مجبور به افتتاح شدیم. حتی آسمان نمای آنالوگ خود کانون هم توسط بخش خصوصی در آن زمان از بین رفت و فقط بقایایی از آن باقی مانده است .

این مقام مسئول ادامه داد: ما وقتی آزمایشگاه را تحویل کرفتیم تجهیزاتش کم و ناقص بود، اگر به امید افتتاح  بودیم نمی تواستیم تجهیزات بگیریم اما الان 3 دستگاه میکروسکوپ داریم و با همکاری سایر دستگاه ها بسته های آزمایشگاهی هم به زودی تامین می شود .

وی گفت: من 10 سال سابقه کار آزمایشگاهی دارم و به واسطه آن جذب شدم، در دانشگاه فرهنگیان آزمایشگاه را استاندارد سازی کردم و دوسالی هم کارشناس مسئول  آموزش و فرهنگی دانشگاه  فرهنگیان واحد پردیس امام خمینی بودم و بواسطه علاقه  خود کار آزمایشگاه هم می کردم.

این مقام مسئول درباره راه اندازی مرکز تخصصی فیلم و انیمیشن هم اذعان کرد: این مرکز تخصصی با کارگاه که به صورت اماتوری فعالیت می کند فرق می کند  و فراتر است، ما سومین  مرکز در کل کشور را در استان افتتاح کردیم که رسالتش تولید انیمیشن برای کتاب های  کانون به به صورت جذاب و فانتزی است که  درسطح ملی و بین المللی قابل عرضه باشد. سه قلم نوری، یک کامپیوترو میز انیمیشن  تهیه کردیم و قول تجهیزات بیشتر را هم گرفتیم البته باید کار تولید کنیم و اکنون یک انیمیشن "نواهای نوروزی آداب و رسوم قومیت ها" به محوریت استان گلستان با پیشرفت 20 درصد دردست ساخت داریم. این مرکز با فعالیت حرفه ای است می توانیم انیماتورهای قوی استان را گرد هم بیاوریم .

وی درباره افتتاح فروشگاه های کانون پرورش فکری هم گفت که این فرشگاه ها تا سال 96 با قرارداد کشوری در دست بخش خصوص بود و بعد از اتمام قرارداد عملا فعالیتی نداشت و ما در سال 97 اقدام به بازگشایی کردیم البته به صورت نمایشگاهی دررویدادهای مختلف شرکت می کردیم تا اینکه امسال مجوز گرفتیم  وچون هیچ نهاد و ارگانی مکانی به ما نداد مجبور شدیم در مرکز ویلاشهر و درمرکز گنبد مبادرت به فروش کتاب و سرگرمی های کانون کنیم و با استقبال زیاد هم رو برو شد و آن را توسعه خواهیم داد.

رجب نسب درباره فعالیت مرکز فرهنگی هنری کردکوی هم گفت: مرکز کردکوی ما از هفته ملی کودک تا الان شروع به کار کرده است.

وی اضافه کرد: درباره فعالیت این مرکز باید بگویم که در مهر 97 که  شروع به فعالیت کردم 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و سالانه باید با پیمانکار که اداره کل نوسازی بود عقد قرارداد می شد.

رجب نسب یادآورشد: این مرکز را در هفته کودک  با 98 درصد پیشرفت فیزیکی و به صورت قانونی افتتاح کردیم زیرا اگر افتتاح نمیکردیم نیروی انسانی به آن تعلق نمی گرفت ودر سال 98 مجوز استخدام را گرفتیم واکنون بعد طی فرایند قانونی فعالیت آن آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با بیان اینکه قبلا در مرکز گالیکش وعلی آباد کتول افتتاح انجام شده بود و چون نیروی انسانی تعلق نگرفت مجبور بودیم از شهرهای اطراف تامین نیرو کنیم که بسیار مشکل بود ونیروی انسانی عملا به کاری نمی رسید  چون یک نفر تمام وقت باید در مراکز فعالیت و برنامه ریزی کند و برای اینکه دوباره با این مشکل روبرو نشویم مرکز کردکوی را افتتاح کردیم.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.