1399-09-06 12:06
931
0
71796
گزارشی از نهضت سراسری کمک مومنانه در استان؛

مرحله هفتم رزمایش کمک مومنانه در گلستان/ 20 هزار نیازمند، بسته معیشتی دریافت کردند + تصاویر

روز چهارشنبه مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در کشور و مرحله هفتم در استان گلستان از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین برگزار و بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع گردید.

به گزارش گلستان ما، مراسم آغاز این مرحله از رزمایش روز گذشته با سخنرانی سردار علی ملک شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار گردید.

سردار ملک در این مراسم با اشاره به این که به مناسبت هفته بسیج مرحله سوم کمک مومنانه در سطح کشور و مرحله هفتم در سطح استان برگزار می شود، اظهار کرد: در این مرحله ۲۰ هزار بسته معیشتی توسط سازمان بسیج ورزشکاران و سازمان بسیج دانش آموزی و با همکاری دستگاه های اجرایی تهیه و امروز بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده در سطح استان توزیع می شود.

وی همچنین افزود: بسیج حقوقدانان آزادسازی زندانیان کم بضاعت و کسانی که جرائم مالی داشته اند را نیز در دستور کار قرار داده است.

توزیع یک هزار و 700 بسته معیشتی در بین نیازمندان مینودشت

سرهنگ یعقوب مصطفی لو در حاشیه توزیع بسته های معیشتی شهرستان مینودشت گفت: به مناسبت هفته بسیج و پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین مرحله چهارم رزمایش کمک های مومنانه در این شهرستان انجام شد.

وی افزود: در این مرحله 1700بسته کمک های مومنانه شامل 1000بسته سبد معیشتی 500 پک بهداشتی به همت اداره اوقاف و 200 بسته لوازم التحریر به همت بسیج دانش آموزی تهیه و بین نیازمندان شهرستان مینودشت توزیع شد.

مصطفی لو اشاره اظهار داشت: در این رزمایش، پایگاه ها و حوزه های مقاومت با همکاری مردم در تهیه این اقلام تلاش و کوشش زیاد داشتند ولی دو پایگاه خواهر و بردار ام ابیها و بقیة الله مسجد حضرت رسول (ص) خدمات رسانی زیادی نسبت به تهیه اقلام داشتند.

فرمانده سپاه مینودشت در پایان از همکاری قرارگاه خدمت رسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)تقدیر و تشکر کرد.

توزیع ۶۵۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان گالیکش

هفتمین مرحله از رزمایش کمک مومنانه شهرستان گالیکش با توزیع ۶۵۰ بسته کمک معیشتی برگزار شد.

فرمانده سپاه این شهرستان ضمن اعلام این خبر در رزمایش همدلی و کمک مومنانه که بعد از ظهر چهارشنبه ۵ آذر در محل مسجد جامع گالیکش برگزار شد ارزش ریالی هر بسته را مبلغ سیصد و پنجاه میلیون ریال اعلام داشت.

سرهنگ احمد کوهستانی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار بسته کمک معیشتی بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است .

توزیع بیش از ۲ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان گنبد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گنبدکاووس در مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه این شهرستان ، گفت: این ۲ هزارو ۱۰۰ بسته‌ معیشتی توسط این نهاد انقلابی و با مشارکت نیکوکاران شهرستان تهیه شده است.

سرهنگ پاسدار رمضانعلی قاسم‌پور افزود: در این مرحله خانوارهای نیازمند ساکن محلات کمتر توسعه یافته و تحت پوشش طرح شهید شوستری به کمک پایگاه‌های بسیج، هیات امنا و امام جماعت مساجد شناسایی و از این کمک‌ها برخوردار می شوند.

وی با یادآوری توزیع ۲۷ هزار بسته معیشتی در مراحل قبلی رزمایش کمک مومنانه در گنبدکاووس، گفت: ارزش هر بسته معیشتی در این مرحله شامل برنج، روغن، رب گوجه، قند و حبوبات، سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

به گفته قاسم‌پور؛ علاوه بر این بسته‌هایی معیشتی، ۶۰۰ بسته نوشت افزار، پنج هزار پرس غذای گرم و ۱۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز نیز بین نیازمندان آسیب دیده از کرونای گنبدکاووس توزیع می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: تلاش برای کاهش آلام مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر در شرایط فشار اقتصادی ناشی از تحریم‌ و شیوع کرونا با اعتبارات دولتی و مشارکت نیکوکاران در قالب کمک‌های مومنانه انجام می شود.

احسان مکتبی افزود: در هر شهرستان گلستان، ناحیه مقاومت بسیج با هماهنگی فرمانداری‌ها برای جمع آوری کمک‌های مردم و توزیع آن بین اقشار آسیب پذیر برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند.

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم کمک‌های مومنانه را از مصادیق مردمی بودن جمهوری اسلامی دانست و گفت: مردم فهیم ایران هنگام بروز حوادث و مشکلاتی مانند شیوع کرونا در کنار همنوعان نیازمند و آسیب پذیر خود هستند.

اجرای مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در آق قلا 

فرمانده سپاه آق قلا سرهنگ ضیائی گفت: به مناسبت هفته بسیج مرحله سوم رزمایش کمک‌های مومنانه در راستای لبیک به سخنان گوهر بار امام خامنه ای مدظله العالی در خصوص مواسات و همدلی و احسان به همت و تلاش ائمه جمعه جماعات خیرین معتمدین و گروه های جهادی بسیج؛ تعداد یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی تهیه و در حمایت از خانواده‌های نیازمند و صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا مناطق شهرستان آق قلا توزیع شد

توزیع متمرکز ۱۰۰۰ بسته معیشتی در شهرستان علی آبادکتول 

حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شهرستان علی آباد کتول گفت، در این مرحله هزار بسته معیشتی به همت پایگاه های بسیج در سطح شهرستان در بین اقشار آسیب دیده از کرونا توزیع خواهد شد.

سرهنگ مجید زمانی فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان علی آبادکتول هم گفت: تاکنون بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به همت پایگاه های بسیج و مشارکت همه خیراندیشان و دستگاه‌های اجرایی در بین اقشار آسیب دیده از کرونا و کم برخوردار شهرستان توزیع شده است.

 وی افزود: از امروز سه تیم ویژه در قالب تیم های مراقبتی، حمایتی، نظارتی، بسیج در قالب قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در محلات بامحوریت هر خانه یک پایگاه سلامت، عملیاتی می شود.

 فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان علی آبادکتول ادامه داد: تیم مراقبتی غربالگری بیماران با همکاری شبکه بهداشت و تیم حمایتی توزیع بسته های معیشتی و حمایت خدمات درمانی و تیم های نظارتی که نظارت بر بازار در سطح شهرستان با رویکرد پایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی فعال هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.