1398-07-25 11:27
1986
0
65938
مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان عنوان کرد:

ستاد اربعین دانشگاهیان ، نمونه کامل همدلی و همکاری در جامعه دانشگاهی

مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان گفت: ایجاد نظم و تسهیل در اعزام دانشجویان به پیاده روی اربعین ، افزایش کمیّت و کیفیت اعزام ها ، کمک در تربیت دینی عمیق ، ایجاد بستر نقش آفرینی موثر دانشجویان و جوانان در انجام و اداره امور از مهمترین نقش های ستاد اربعین دانشگاهیان استان است .

به گزارش گلستان ما، در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی ، جواد فرامرزی مسئول بسیج دانشجویی و دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان استان گلستان ، صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت بسیار زیاد حرکت جهانی اربعین گفت: پیاده روی اربعین در امتداد واقعه جانسوز عاشورای حسینی ، رویداد مهم نهفته در دل تاریخ بود که امروز با زدوده شدن غبار غربت از چهره اش ؛ تبدیل به بزرگترین و موثرترین اجتماع انسانی در طول تاریخ بشریت شده است .

 

وی افزود : جمعیت حاضر در مراسم معنوی پیاده روی اربعین بعد از سقوط رژیم بعث صدام در عراق و در طول 14 سال گذشته ، روند رشد بسیار چشمگیری داشته است که حضور زائرین با ادیان ، مذاهب و ملیت های مختلف از سراسر دنیا ، آنرا به پرجمعیت ترین اجتماع جهانی تبدیل کرده است .

 

مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان گفت : مطالعه تاریخ اسلام نشان می دهد که سنت ارزشمند پیاده روی اربعین ، سابقه ای دیرینه در طول تاریخ دارد و با فراز و نشیب های زیادی در زمان حکومت های گوناگون در سرزمین عراق همراه بوده و از جهانی شدن آن به عنوان یکی از نشانه های ظهور یاد می شود .

 

ستاد اربعین دانشگاهیان گلستان نقش مهمی در تمرکز بر موضوع اربعین داشت

 

فرامرزی افزود : در شهریور ماه 98 و برای اولین بار در چند سال اخیر ، ستاد اربعین دانشگاهیان استان گلستان به پیشنهاد مسئول دفتر استانی نهاد مقام معظم رهبری و با محوریت دبیرخانه شورای فعالیت های فرهنگی دانشگاه های استان تشکیل شد . ریاست این ستاد بر عهده دکتر نجفی نژاد نماینده وزیر علوم در استان و رئیس دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان و دبیری ستاد بر عهده بسیج دانشجویی استان بود .

 

دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان گلستان با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در هر یک از دانشگاه های استان پس از ابلاغ دستورالعمل وزارت علوم به استانها ، گفت : مهمترین نقش ستاد اربعین دانشگاهیان گلستان عبارت است از ترویج گفتمان اربعین در دانشگاه ها ، ایجاد تسهیل در اعزام دانشجویان به پیاده روی اربعین ، افزایش کمیّت و کیفیت اعزام ها ، کمک در تربیت دینی عمیق ، ایجاد بستر نقش آفرینی موثر دانشجویان و جوانان در انجام و اداره امور این قبیل اعزام هاست .

 

ستاد اربعین ، نمونه کاملی از همدلی و همکاری در جامعه دانشگاهی استان

 

فرامرزی با تشکر از همه رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان ، افزود : ستاد اربعین دانشگاهیان گلستان ، نمونه کاملی از همدلی و همکاری در جامعه دانشگاهی استان بود که ایجاد نظم و ساز و کار مشخص برای اعزام ها ، جلب توجه ویژه به مساله اربعین در محیط های دانشگاهی ، رشد تعداد دانشجویان اعزامی به اربعین از دانشگاه های مختلف استان ، از جمله نتایج ارزشمند تشکیل این ستادهای استانی و دانشگاهی است .

 

مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان در پایان با اشاره به نقش عمیق تربیتی زیارت اربعین در جوانان و دانشجویان گفت : امیدواریم با تداوم فعالیت اثر گذار ستاد اربعین دانشگاهیان استان در سالهای بعد و حمایت دستگاه ها و مسئولین استانی از این ستاد ، شاهد افزایش تعداد و کیفیت اعزام دانشجویان به این برنامه اثرگذار فرهنگی - معنوی و تربیت نسل جوان بر اساس سند گام دوم انقلاب باشیم .

 

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.