1398-05-30 12:16
689
0
65072
امام جمعه اهل سنت شهر فراغی کلاله

غدیر پیام‌رسان دوستی و وحدت بین شیعه و سنی است

امام جمعه اهل سنت شهر فراغی کلاله گفت: غدیر پیام‌رسان وحدت و دوستی بین مسلمانان شیعه و سنی است و این روز در روایات اهل سنت و شیعه وارد شده است.

 به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، «غدیرخم» نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اکرم (ص) در 18 ذی الحجه سال 10 هجری قمری در راه بازگشت از مراسم حج در این محل حضرت علی ابن ابیطالب (ع) را ولی مومنان اسلام اعلام کرد و در بین  شیعیان جهان این واقعه به عیدغدیر شهرت دارد.

امام جمعه اهل سنت پیشکمر کلاله درباره واقعه غدیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: اهل سنت واقعه غدیر را از نگاه دیگر تفسیر می‌کنند و روایات مختلفی از علمای اهل سنت درباره این روز وجود دارد.

آحوند  محمد امین آدینه افزود: در واقعه غدیر آیه «من کنت مولاه فعلی مولاه، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه» از طرف پیامبر اکرم (ص) ذکر شده است.

وی تصریح کرد: به روایات علمای اهل سنت منظور پیامبر خدا از بیان کلمه «مولاه» دوستی و مودت است و پیامبر خدا  با این آیه اعلام کرده است که هر کس پیامبر خدا دوست بدارد باید حضرت علی (ع) را دوست داشته و دشمنان پیامبر اکرم (ص) دشمنان حضدت علی (ع) هستند.

آخوند آدینه گفت: کلمه «مولاه» معنای متفاوتی دارد که می توان به دوست، پسر عمو، اولی، ناصر و غیره اشاره کرد که در این واقعه بیان آیه «من کنت مولاه فعلی مولاه ،اللهم وال من والاه و عاد من عاداه» دوست داشتن و مودت با حضرت علی (ع) است.

امام جمعه اهل سنت شهر فراغی کلاله نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: مسلمانان شیعه و سنی در کتاب آسمانی، خدا و قبله و بسیاری دیگر از مسائل و موضوعات اشتراکات زیادی دارند ولی در برخی از مسائل جزیی نیز اختلاف نظرهایی  بین علمای اهل سنت و شیعه وجود دارد.

آخوند محمدامین صفری افزود: هیچگاه این اختلاف نظرهای کوچک سبب تفرقه و یا از بین رفتن وحدت بین شیعه و سنی نشده است.

وی تصریح کرد: همه ما مسلمان هستیم و به عنوان دو برادر به اعتقادات یکدیگر احترام می‌گذاریم زیرا معتقدیم که دین اسلام دین اهانت به مسلمانان نیست بلکه باید اشتراکات و وحدت خود را تقویت کنیم.

امام جمعه اهل سنت شهر فراغی کلاله یادآور شد: غدیر پیام‌رسان وحدت و دوستی بین مسلمانان شیعه و سنی است و این روز در روایات اهل سنت و شیعه وارد شده است.

وی ادامه داد: واقعه غدیر برای مسلمانان شیعه روز جشن و عید است و ما اهل سنت  به این اعتقاد احترام گذاشته و ما هم در خوشحالی و  جشن آنها خود را سهیم می‌دانیم.

* عمل به دستورات قرآن تاکید پیامبر در غدیر بود

امام جمعه اهل سنت شهر اینچه‌برون نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان درباره غدیر اظهار کرد: روز غدیر روز مبارک و پربرکتی است که پیامبر اکرم (ص) دو توصیه مهم برای همه مسلمانان و امت اسلامی داشت.

آخوند مدد هوشمند افزود: عمل به دستورات قرآن کریم یکی از تاکیدات مهم پیامبر اکرم(ص) بوده  که ما مسلمانان باید به این  نکته توجه ویژه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در روز غدیر پیامبر اکرم (ص) دو توصیه مهم به مسلمانان داشتند توجه و تاکید  به عترت و قرآن، و فرمودند تا زمانی که مسلمانان به این دو تمسک جویند هرگز گمراه نمی‌شوند.

امام جمعه اهل سنت یادآور شد: ما مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید به  دستورات خداوند و پیامبر اکرم (ص) عمل کرده و آنچه آنها توصیه کردند را انجام دهیم.  

«پیشکمر» و «شهر فراغی» در حدود 25 کیلومتری شمال شهرستان کلاله در استان گلستان واقع است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.