1397-12-08 07:10
611
0
61495
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

کنگره یحیی‎بن‎زید(ع) به الگوسازی شخصیت‎های دینی کمک می‎کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: در جامعه امروز که نداشتن الگو یکی از مشکلات جوانان است با معرفی شخصیت‎هایی همچون یحیی‎بن‎زید(ع) می‎توانیم این خلأ را جبران کنیم.

 به گزارش گلستان ما؛ عادله کشمیری صبح امروز در جلسه کمیته فرهنگی و هنری کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید (ع) اظهار کرد:  کار فرهنگی می‌تواند یکی از خیر و برکات برگزاری کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید (ع) باشد که امید است با کمک و همفکری بتوانیم از فرصت به دست آمده استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید کردند که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و فرمودند کارزار فرهنگی از کارزار اقتصادی و جنگ نیز سخت‎تر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بیان کرد: شخصیت‎هایی مانند یحیی‎بن‎الزید (ع) زندگی پرافتخاری داشتند و در جامعه امروز که نداشتن الگو را یکی از مشکلات جوانان می‎دانیم با معرفی شخصیت‎هایی همچون یحیی‎بن‎زید(ع) می‎توانیم این خلأ را جبران کنیم.

کشمیری با گلایه از انتقادات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص برگزاری کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید(ع) تأکید کرد: وقتی برای یک هنرپیشه فرش قرمز پهن می‎شود کسی نسبت به این امر اعتراض نمی‎کند که البته این هم کار بدی نیست اما حال که برای شخصیت بزرگ یحیی‎بن‎زید(ع) کنگره برگزار می‎شود برخی این اقدام را حیف‎ومیل بیت‎المال می‎دانند که این نگاه اشتباه است.

وی یادآور شد: در استان گلستان علاوه‎بر شیعیان، ترکمن‎ها نیز به حضرت یحیی‎بن‎الزید (ع) ارادت دارند و امیدواریم در این کنگره ابداعات و نوآوری‌های خوبی داشته باشیم تا بتوانیم از این اقدام بهترین بهره را ببریم.

رئیس حوزه هنری استان گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جمع هنرمندان فرمودند اگر هر کار و فعالیتی را با هنر عجین نکنید تأثیرگذار نخواهد بود لذا با توجه به گستردگی مرز فرهنگی در کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید (ع) لازم است به فعالیت‎های هنری در این کنگره نگاه ویژه‎ای داشت.

* لزوم توجه و شکل‎گیری کمیته کودک و نوجوان در کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید (ع)

نقی محمدنژاد بر لزوم توجه و شکل‎گیری کمیته کودک و نوجوان در کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید (ع) تأکید کرد و افزود: اگر بنا است شخصیت‎سازی و شناساندن شخصیت‎ها در کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎الزید (ع) لحاظ شود باید کمیته کودک و نوجوانان برای این کنگره تشکیل شود.

معاون فرهنگی اداره‎کل تبلیغات اسلامی گلستان نیز در این جلسه تأکید کرد: باید وظایف کمیته فرهنگی و هنری تبیین و مشخص شود چرا که قرار است کار فاخر بین‎المللی صورت بگیرد و اقدامات فرهنگی لازم برای معرفی و شناساندن حضرت یحیی‎بن‎زید (ع) باید گردآوری و مشخص شود.

حجت‎الاسلام علی‎اکبر سایری گفت: اداره‎کل تبلیغات اسلامی گلستان با تمام توان و با برنامه در کمیته‎های مرتبط با کنگره بین‎المللی یحیی‎بن‎زید(ع) فعالیت و حضور خواهد داشت./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.